رسانه‌های غربی در تلاشند تا ترکیه را به یک شریک مطیع تبدیل کنند – رئیس روزنامه – RT World News

مهمت چلیک سردبیر دیلی صباح به RT گفت که رسانه های آمریکایی و اروپایی به دلایل ژئوپلیتیکی از مخالفان حمایت می کنند.

رسانه های غربی از کمال قلیچداراوغلو نامزد مخالفان ترکیه حمایت می کنند زیرا سیاستمداران در غرب به دنبال فلج کردن استقلال این کشور و تبدیل آن به یک کشور هستند. “شریک مطیع غرب” محمت چلیک سردبیر دیلی صباح در مصاحبه ای که روز یکشنبه پخش شد به RT گفت.

انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در ترکیه با انبوهی از سرمقاله ها و جلد مجلات غربی همراه بود که خواهان شکست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور بودند. روی جلد مجلات اکونومیست، اشپیگل و لو پوینت، همگی در یک هفته گذشته، رئیس فعلی را منفی نشان دادند و روی جلد اکونومیست این شعارها وجود داشت. اردوغان باید برود و “نجات دموکراسی.”

“نقد غرب چیزی است که در دهه گذشته یا بیشتر ادامه داشته است.” چلیک به RT گفت. تنها تفاوت با این انتخابات این است که آنها به معنای واقعی کلمه مخالفان را تایید و به وضوح حمایت می کنند.

این موضع ضد اردوغانارتباط زیادی با این واقعیت دارد که ترکیه اکنون روی پای خود ایستاده و تصمیمات خود را بر اساس منافع شهروندان خود اتخاذ می کند، نه اینکه صرفاً شریک مطیع غرب باشد. او ادامه داد.


ظهر در آنکارا: آیا اردوغان، رهبر «مرد قوی» ممکن است قدرت را در ترکیه از دست بدهد و چه معنایی برای روسیه و غرب خواهد داشت؟

در دوران اردوغان، ترکیه چنین کرده است “متنوع” چلیک توضیح داد که سیاست خارجی آن. اگرچه ترکیه یکی از اعضای ناتو است، آنکارا با خودداری از تحریم مسکو به دلیل عملیات نظامی در اوکراین و افزایش روابط انرژی و تجاری خود با روسیه در طول سال گذشته، با سایر اعضای این بلوک جدا شده است، در حالی که خود را به عنوان یک میانجی بین قرار می دهد. مسکو و کیف

اردوغان همچنین در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای شرکت کرده است و طبق گزارش رسانه ها چشم به عضویت در بلوک اقتصادی به رهبری پکن است.

“نظام جهانی در حال تغییر است” آکیف چاغاتای کیلیچ، نماینده ترکیه و رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان ترکیه روز شنبه به RT گفت. بخش‌های خاصی وجود دارد که باید در آن‌ها به تنهایی عمل کنید، در آن‌ها باید با متحدان عمل کنید، و در آن‌ها باید با کشورهای مختلف، کشورهای همسایه اقدام کنید.»

“ما جابه جا نمی شویم” او اضافه کرد. اولین مسئولیتی که ما داریم در قبال مردم و کشورمان است. ما سعی می کنیم از منافع خود محافظت کنیم.»


روسیه اتهامات نامزد ریاست جمهوری ترکیه را رد کرد

در صورت انتخاب، قلیچداراوغلو وعده داده است که مذاکرات الحاق با اتحادیه اروپا را فوراً از سر می گیرد و تعدادی از اصلاحات خواسته شده توسط بروکسل را به اجرا می گذارد که مهمترین آنها محدود کردن اختیارات دفتر خود است. در حالی که کیلیچداراوغلو گفته است که روابط اقتصادی خود را با روسیه حفظ خواهد کرد، او همچنین قول روابط نزدیک تر با متحدان خود در ناتو را داده است و چلیک به RT گفت که برخی از متحدان سیاسی او گفته اند که تحریم ها اعمال خواهد شد به مسکو

نظرسنجی‌های پیش از انتخابات نشان می‌دهد که اردوغان و کیلیچداراوغلو تک رقمی نسبت به یکدیگر هستند و اکثر آنها نشان می‌دهند که دور دوم انتخابات – زمانی که هیچ نامزدی بیش از 50 درصد آرا را به دست نیاورد – بسیار محتمل است. حدود 600 کرسی پارلمان نیز روز یکشنبه مورد تصاحب قرار گرفته است و اکثر نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب عدالت و توسعه اردوغان اکثریت خود را از دست داده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: