رئیس‌جمهور صربستان آنچه را که غرب از او می‌خواهد فاش می‌کند – RT World News

الکساندر ووچیچ گفت که هر نماینده غربی که برای دیدار می آید با درخواست از بلگراد شروع به تحریم مسکو می کند.

الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور این کشور، فاش کرد که غرب از تحمیل تحریم های صربستان علیه روسیه دست بر نمی دارد. با این حال، او گفت که بلگراد تاکنون توانسته است در برابر فشارها مقاومت کند.

ووچیچ روز دوشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی Happy صربستان گفت:هر کی میاد [to Belgrade feels their] اولين وظيفه اين است كه به من توضيح دهيد كه من يك آدم تندخويي هستم كه تحريم نكرده ام.

رئیس دولت صربستان اذعان کرد که قبلاً به ثابت عادت کرده استفشار [and] اولتیماتوم هااز نمایندگان غربی.


صربستان اوکراین را به تلافی تهدید کرد

ماه گذشته، کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا صربستان را به دلیل عدم پیوستن به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه به شدت مورد انتقاد قرار داد و از بلگراد خواست که روسیه را تعطیل کند.اطلاعات نادرست” رسانه ها، از جمله RT Balkans.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین خواستار ممنوعیت این رسانه شد که پخش آن از نوامبر 2022 آغاز شد.

رئیس جمهور ووچیچ در اواسط ماه مارس در سخنانی تکرار کرد که دولتشموضع عدم اعمال تحریم استدرباره اقدامات مسکو در اوکراین. او تصریح کرد که این فقط در “می تواند تغییر کند”شرایطی که هیچ راهی برای خروج وجود ندارد.

اظهارات وی در پاسخ به تماس هایی بود که در اوایل همان ماه توسط راده باستا، وزیر اقتصاد کشور در رسانه های اجتماعی انجام شد. باستا استدلال می کرد که بلگراد باید اقدامات تنبیهی را اعمال کند زیرا فشار غرب در حال تبدیل شدن به غیرقابل تحمل بود.

وزیر به دلیل اظهاراتش به سرعت از درون حزب خود مورد انتقاد قرار گرفت.

صربستان در مقابل فشار اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای تحریم روسیه مقاومت کرده است و از جمله به اختلاف آشکار بین خواسته های غرب مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال استان جدایی طلب کوزوو از بلگراد و اصرار همزمان آنها بر تمامیت ارضی اوکراین اشاره کرده است.