دونالد ترامپ از ارسال مدارک در پرونده Hush Money در رسانه های اجتماعی منع شد

دونالد ترامپ از ارسال مدارک در پرونده Hush Money در رسانه های اجتماعی منع شد

دونالد ترامپ تمامی اتهامات مربوط به پرونده حبس پول را رد کرده است.

دادگاهی در نیویورک روز دوشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را از انتشار پستی درباره پرونده حبس پول در شبکه‌های اجتماعی منع کرد. مطابق با NBC Newsقاضی خوان مرچان با آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن موافقت کرد که آقای ترامپ می‌تواند شواهد جدید دادستانی را قبل از محاکمه، به طور علنی افشا کند. هفته گذشته قاضی از دادستانی و دفاعی خواسته بود تا بر سر تاریخ مشخصی برای محاکمه برای فوریه یا مارس سال آینده توافق کنند. قاضی مرچان گفت: زمانی که تاریخ مشخص شد، همه طرف‌ها، از جمله آقای ترامپ، نباید برای رویدادهای دیگر برنامه‌ریزی کنند.

قاضی در دستور جدید خود در شامگاه دوشنبه گفت: «هر گونه مطالب و اطلاعاتی که مردم در راستای تعهدات کشفی خود در اختیار دفاع قرار می دهند… صرفاً برای تهیه دفاع در این مورد استفاده می شود». به خروجی

آقای مرچان همچنین در دستور خود گفت که هر کسی که به شواهد دسترسی دارد “نباید “بدون تایید قبلی از دادگاه” مطالب را برای اشخاص ثالث، از جمله پلتفرم های رسانه های اجتماعی، کپی، پخش یا افشا کند.

آقای ترامپ همچنین از بازبینی «تصاویر پزشکی قانونی تلفن‌های همراه شاهدان» منع شده است، اگرچه وکلای او می‌توانند پس از کسب اجازه از قاضی، «بخش‌های تأییدشده» از تصاویر را به او نشان دهند.

آقای ترامپ اتهامات مربوط به بازپرداخت وکیل وقت خود مایکل کوهن برای پرداخت 130 هزار دلاری به استورمی دانیلز بازیگر فیلم های پورن را رد کرد.

دادستان ها می گویند که پرداخت های سال 2016 برای ساکت کردن دنیلز در مورد رابطه جنسی که سال ها قبل با رئیس جمهور سابق داشته است، می گویند.

دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور سابق یا مستقر ایالات متحده است که تاکنون به جرمی متهم شده است.

این پرونده جنایی یکی از چندین چالش حقوقی است که آقای ترامپ با آن مواجه است زیرا این جمهوری خواه ۷۶ ساله به دنبال بازگشت به کاخ سفید در انتخابات سال آینده است.

وی به دلیل تلاش‌هایش برای برگرداندن شکست در انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت جنوبی جورجیا، سوء استفاده از اسناد طبقه‌بندی‌شده از کاخ سفید و دخالت او در حمله به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیانش در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مورد بازجویی قرار گرفته است.