“دوست من امانوئل مکرون…” نخست وزیر مودی از فرانسه برای دعوت روز باستیل تشکر می کند

“دوست من امانوئل مکرون…” نخست وزیر مودی از فرانسه برای دعوت روز باستیل تشکر می کند

نخست وزیر مودی از سوی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای شرکت در رژه در پاریس دعوت شد. (فایل)

دهلی نو:

نخست وزیر نارندرا مودی روز جمعه از امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به خاطر دعوت از وی برای مهمان افتخاری روز ملی فرانسه در 14 جولای تشکر کرد.

نخست‌وزیر مودی به زبان فرانسوی در توییتی نوشت: “از شما متشکرم دوست من @EmmanuelMacron! من مشتاقانه منتظر جشن گرفتن روز باستیل و مشارکت استراتژیک خود با شما و مردم فرانسه هستم.”

پیش از این، مکرون از سفر نخست وزیر مودی برای شرکت در رژه در پاریس ابراز خرسندی کرده بود. او هم به زبان فرانسوی و هم به هندی توییت کرد.

“نارندرای عزیز، خوشحالم که به عنوان مهمان افتخاری رژه 14 جولای به پاریس خوش آمد می گویم.”

در بیست و پنجمین سالگرد مشارکت استراتژیک هند و فرانسه، نخست وزیر نارندرا مودی قرار است در رژه روز باستیل امسال به عنوان مهمان افتخاری در 14 ژوئیه امسال در پاریس شرکت کند.

نخست وزیر مودی از سوی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای شرکت در رژه در پاریس دعوت شد.
بر اساس بیانیه رسمی، یک گروه از نیروهای مسلح هند در کنار همتایان فرانسوی خود در این رژه شرکت خواهند کرد.

در بیانیه رسمی آمده است، انتظار می رود که سفر نخست وزیر مودی با تعیین اهداف جدید و جاه طلبانه برای همکاری های استراتژیک، فرهنگی، علمی، دانشگاهی و اقتصادی ما، از جمله در طیف گسترده ای از صنایع، نویدبخش مرحله بعدی مشارکت راهبردی هند و فرانسه باشد.

هند و فرانسه از اهداف و اصول منشور ملل متحد دفاع می کنند، که به عنوان سنگ بنای همکاری بین دو کشور در منطقه هند و اقیانوس آرام عمل می کند و دیدگاه مشترکی برای صلح و امنیت، به ویژه در اروپا و اقیانوس هند و اقیانوس آرام دارد.

این سفر تاریخی نخست وزیر مودی همچنین ابتکارات مشترکی را برای پاسخگویی به چالش های کلیدی زمان ما از جمله تغییرات آب و هوا، از دست دادن تنوع زیستی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار ارائه خواهد کرد و فرصتی برای هند و فرانسه خواهد بود تا بر تعهد خود تاکید کنند. در بیانیه رسمی افزوده شده است.