دعوای پایانی در مورد تجاوز، افترا علیه دونالد ترامپ

دعوای پایانی در مورد تجاوز، افترا علیه دونالد ترامپ

دونالد ترامپ تاکنون در دادگاه شرکت نکرده است. (فایل)

نیویورک:

هیئت منصفه در دادگاه فدرال منهتن قرار است روز دوشنبه سخنان پایانی را از وکلای نماینده دونالد ترامپ و نویسنده ای. جین کارول در دادخواست مدنی او که رئیس جمهور سابق را متهم به تجاوز به او در دهه 1990 و بعدها بدنام کردن او می کند، بشنوند.

جوزف تاکوپینا، وکیل ترامپ، پنج‌شنبه گذشته به قاضی منطقه ایالات متحده، لوئیس کاپلان گفت که موکلش از حق خود برای شهادت در دادگاه چشم پوشی کرده و همچنین ترجیح داد در این پرونده دفاعی ارائه نکند، زیرا اعضای هیئت منصفه متوجه خواهند شد که کارول در ارائه یک پرونده متقاعدکننده شکست خورده است.

ترامپ تاکنون در دادگاهی که در 25 آوریل آغاز شد، شرکت نکرده است، اما پنجشنبه گذشته به خبرنگاران در ایرلند گفت که “احتمالا” در این دادگاه شرکت خواهد کرد. کاپلان مذاکرات پایانی را برای روز دوشنبه برنامه ریزی کرده است و اعضای هیئت منصفه قرار است پس از آن مذاکرات را آغاز کنند.

کارول 79 ساله سال گذشته علیه ترامپ 76 ساله شکایت کرد و مدعی شد که در سال 1995 یا 1996 در رختکن فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در منهتن به او تجاوز کرده است و سپس با انکار این اتفاق او را بدنام کرده است. ستون نویس سابق مشاوره مجله Elle به دنبال خسارات مالی نامشخص است.

ترامپ که از سال 2017 تا 2021 به عنوان رئیس جمهور خدمت کرد و نامزد فعلی نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 است، گفته است که کارول این اتهام را برای فروش کتاب خاطرات خود در سال 2019 مطرح کرده است.

ادعای افترا او مربوط به پستی در اکتبر 2022 در پلتفرم Truth Social ترامپ است که در آن او ادعاهای او را یک “کار کلاهبرداری کامل” و “یک فریب و دروغ” خواند.

کارول در طول سه روز شهادت و بازجویی متقابل گفت که در جریان حمله ادعایی، ترامپ او را به دیوار کوبیده، انگشتانش را داخل واژن او گذاشته و سپس آلت تناسلی خود را وارد کرده است.

دو تن از دوستان دیرینه کارول شهادت دادند که او مدت کوتاهی پس از وقوع آن حمله را به آنها گفت و گفت آنها او را باور کردند. اعضای هیئت منصفه همچنین از دو زن دیگر شنیدند که می‌گفتند ترامپ دهه‌ها پیش در حوادث ادعایی جداگانه به آنها تجاوز جنسی کرده است. ترامپ نیز این ادعاها را رد می کند.

در ویدئویی که چهارشنبه گذشته برای هیئت منصفه پخش شد، ترامپ تجاوز به کارول را تکذیب کرد.

ترامپ در این ویدئو، در حالی که وکلای کارول اسنادی را به او ارائه می‌کردند، روی میز کنفرانس خم شده گفت: «این مضحک‌ترین و مشمئزکننده‌ترین داستان است». “این فقط ساخته شده است.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)