دستورات منع در اسلام آباد پس از دستگیری عمران خان باعث اعتراضات شد

دستورات منع در اسلام آباد پس از دستگیری عمران خان باعث اعتراضات شد

رئیس پلیس همچنین گفت که وضعیت اسلام آباد عادی است.

اسلام آباد:

پلیس پاکستان روز سه‌شنبه پس از آنکه چند تن از کارگران حزب تحریک انصاف پاکستان در پی دستگیری عمران خان نخست‌وزیر پیشین توسط تکاوران شبه‌نظامی دست به تظاهرات در سراسر شهر زدند، دستورات منع را در اسلام آباد اعمال کرد.

پلیس اسلام آباد گفت که هیچ حادثه خشونت آمیزی در پایتخت این کشور رخ نداده است.

نخست‌وزیر سابق خان روز سه‌شنبه در حالی که در دادگاه عالی اسلام‌آباد برای رسیدگی به پرونده فساد حضور داشت، یک روز پس از حمله به ارتش قدرتمند کشور به اتهام طراحی توطئه‌ای برای کشتن او، توسط تکاوران شبه‌نظامی دستگیر شد.

این دستگیری یک روز پس از آن صورت می گیرد که ارتش قدرتمند خان را به طرح اتهامات بی اساس علیه یک افسر ارشد آژانس جاسوسی آی اس آی متهم کرده بود.

به گفته شیرین مزاری، رهبر ارشد حزب، رئیس حزب تحریک انصاف که از لاهور به اسلام آباد پایتخت فدرال سفر کرده بود، در دادگاه تحت یک فرآیند بیومتریک بود که رنجرز پنجره شیشه ای را شکست و پس از ضرب و شتم وکلا و کارکنان امنیتی خان، او را دستگیر کرد. .

به گزارش رسانه ها، پس از دستگیری عمران خان، بند 144 در اسلام آباد تحمیل شده است زیرا چندین کارگر تحریک انصاف در سراسر شهر دست به تظاهرات زدند و وضعیتی شبیه به شورش ایجاد کردند.

این گزارش ها می گوید که آنها همچنین جاده های لاهور را مسدود کرده و تظاهراتی برگزار کردند.

پلیس اسلام آباد بیانیه ای را به نقل از بازرس کل (IG) اکبر نصیرخان منتشر کرد که گفت که خان در رابطه با پرونده ای دستگیر شد که ادعا می کند رئیس حزب تحریک انصاف و همسرش میلیاردها روپیه از یک شرکت املاک و مستغلات برای قانونی کردن 50 میلیارد روپیه به دست آورده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد همچنین با بیان اینکه وضعیت اسلام آباد عادی است، گفت: بند 144 در این شهر اعمال شده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

IG اسلام آباد گفت: “وضعیت عادی است. بخش 144 برقرار است و تخلفات منجر به اقدام پلیس خواهد شد.”

فواد چودری، معاون رئیس حزب تحریک انصاف در توییتر نوشت که IHC “توسط تکاوران اشغال شده است” و وکلا “در معرض شکنجه هستند”.

او افزود: «ماشین عمران خان محاصره شده است.

پلیس اما ادعاهای PTI مبنی بر شکنجه مردم را رد کرد.

خان، 70 ساله، از زمان برکناری خود از طریق رای عدم اعتماد در آوریل سال گذشته، با پرونده های متعددی روبرو بوده است. او همه این موارد را به عنوان قربانی شدن سیاسی توسط اتحاد حاکم رد کرده است.

خان با بیش از 140 پرونده مرتبط با تروریسم، توهین به مقدسات، قتل، خشونت و تحریک خشونت روبرو است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)