در پی سیل کنگو بیش از 200 کشته و چندین ناپدید شدند

در پی سیل کنگو بیش از 200 کشته و چندین ناپدید شدند

دهکده های زیادی در کنگو غرق شدند.

بر اساس گزارشی در جمهوری دموکراتیک کنگو، تلفات سیل و رانش زمین در جمهوری دموکراتیک کنگو به بیش از 203 نفر افزایش یافت و چندین نفر مفقود شدند. اخبار سی بی اس به نقل از یک مقام اداری توماس باکنگا، مدیر قلمرو کالهه، گفت: “اینجا در بوشوشو، 203 جسد قبلاً از زیر آوار خارج شده اند.”

روز پنجشنبه بارندگی در قلمرو کالهه در استان کیوو جنوبی باعث طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی روستاهای بوشوشو و نیاموکوبی شد.

در Nyamukubi، جایی که بازار هفتگی در روز پنجشنبه برگزار می شد، دامنه تپه نیز فروریخت، آقای باکنگا اطلاع داد.

بر اساس گزارش خروجی، روستاهای متعددی غرق شدند، بسیاری از خانه‌ها زیر آب رفتند و مزارع آسیب دیدند که رودخانه‌های منطقه به دلیل بارش شدید باران از کناره‌های خود خارج شدند.

دنیس موکوگی، برنده جایزه صلح نوبل، روز شنبه اعلام کرد که گروهی از جراحان، متخصصان بیهوشی و تکنسین ها را به منطقه اعزام کرده است تا “کمک های فوری پزشکی به مردم ارائه کنند.” کلینیک او در بوکاوو، پایتخت کیوو جنوبی واقع شده است.

لازم به ذکر است که جنوب کیوو، که هم مرز رواندا است، اغلب با سیل و رانش زمین مواجه است. بارندگی شدید این هفته همچنین باعث جاری شدن سیل و رانش زمین در رواندا شد که منجر به کشته شدن 130 نفر و تخریب بیش از پنج هزار خانه شد.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، به مردمی که از «سیل‌های فاجعه‌بار» در رواندا و کنگو آسیب دیده‌اند، تسلیت گفت. وی در جریان بازدید از بوروندی گفت: «این یک نمونه دیگر از تسریع تغییرات آب و هوایی و تأثیر فاجعه بار آن بر کشورهایی است که هیچ کمکی به گرمایش جهانی نکرده‌اند».

بیش از 700 خانه در آخرین مورد به این بزرگی در کنگو در اکتبر 2014 بر اثر باران های شدید ویران شد. در آن زمان، سازمان ملل اعلام کرد که بیش از 130 نفر ناپدید شده اند.