در ابتدا، دستگیری به دلیل ChatGPT در چین پس از اخبار جعلی تصادف قطار

در ابتدا، دستگیری به دلیل ChatGPT در چین پس از اخبار جعلی تصادف قطار

چین رسانه های اجتماعی خود را از طریق فایروال ها به دقت رصد می کند. (نمایندگی)

پکن:

پلیس چین مردی را به اتهام تولید اخبار جعلی درباره تصادف قطار و انتشار آن به صورت آنلاین با استفاده از فناوری هوش مصنوعی بازداشت کرده است که اولین دستگیری چین به دلیل سوء استفاده از ChatGPT است.

پلیس در شمال غربی استان گانسو روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مظنونی به نام هونگ به دلیل “استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای جعل اطلاعات نادرست و نادرست” بازداشت شده است.

ساوت چاینا مورنینگ پست مستقر در هنگ کنگ روز دوشنبه گزارش داد که این پرونده برای اولین بار توجه بخش سایبری یک اداره پلیس شهرستان را به خود جلب کرد که آنها یک مقاله خبری جعلی را مشاهده کردند که ادعا می کرد 9 نفر در یک تصادف قطار محلی در 25 آوریل کشته شده اند. .

افسران امنیت سایبری در شهرستان کونگتونگ مقاله را به طور همزمان توسط بیش از 20 حساب کاربری در Baijiahao، یک پلتفرم به سبک وبلاگ که توسط غول موتور جستجوی چینی Baidu اداره می شود، یافتند.

این استوری تا زمانی که مورد توجه مقامات قرار گرفت بیش از 15000 کلیک دریافت کرده بود.

اداره امنیت عمومی گانسو گفت که هونگ مظنون به جرم “مشاهده کردن و ایجاد مشکل است”، اتهامی که معمولا حداکثر پنج سال حبس دارد. اما در مواردی که بسیار شدید تلقی می شوند، متخلفان می توانند به مدت 10 سال زندانی شوند و مجازات های اضافی در نظر گرفته شوند.

این اولین باری است که پس از اجرای اولین مقررات پکن برای تنظیم استفاده از فناوری «دیپ‌فیک» در ژانویه، این اولین باری است که مردم از دستگیری مقامات چینی مطلع می‌شوند.

پلیس گفت که منشا این مقاله را به شرکتی متعلق به مظنون هونگ، که پلتفرم های رسانه های شخصی ثبت شده در شنژن در استان گوانگدونگ در جنوب چین را اداره می کرد، ردیابی کردند. حدود 10 روز بعد یک تیم پلیس خانه و کامپیوتر هونگ را بازرسی کردند و او را بازداشت کردند.

در این بیانیه آمده است که هونگ اعتراف کرده است که عملکرد بررسی تکراری Baijiahao را برای انتشار در چندین حساب که به دست آورده بود دور زده است. او گفت که او عناصر داستان‌های اجتماعی پرطرفدار در چین از سال‌های گذشته را در ChatGPT وارد کرد تا نسخه‌های مختلف یک داستان جعلی را به سرعت تولید کند و آنها را در حساب‌های Baijiahao خود آپلود کرد.

در حالی که ChatGPT مستقیماً برای آدرس های IP چینی در دسترس نیست، کاربران چینی همچنان می توانند در صورت داشتن یک اتصال VPN قابل اعتماد به سرویس آن دسترسی داشته باشند.

پس از اینکه مایکروسافت و گوگل نوآوری های خود را اعلام کردند، رسانه های IT چینی در حال آزمایش نسخه های ChatGPT خود بودند.

چین رسانه های اجتماعی خود را از طریق فایروال ها، به ویژه Sina Weibo، که بیش از 592 میلیون کاربر دارد، به دقت رصد می کند تا از عدم وجود محتوای انتقادی علیه حزب حاکم کمونیست چین (CPC) اطمینان حاصل کند.

رگولاتور ارشد اینترنت چین مدت‌هاست که نگرانی خود را مبنی بر اینکه توسعه کنترل نشده و استفاده از فناوری سنتز عمیق می‌تواند منجر به استفاده از آن در فعالیت‌های مجرمانه مانند کلاهبرداری آنلاین یا افترا شود، ابراز نگرانی کرده است.

از آنجایی که ChatGPT در ماه‌های اخیر در فضای مجازی منتشر شده است، سازمان‌های مجری قانون چین بارها نسبت به این فناوری ظن و حتی هشدارهایی را ابراز کرده‌اند.

به گزارش پست، در یکی از اولین نظرات در مورد ربات چت که توسط دستگاه امنیتی چین انجام شد، پلیس در پکن به طور خاص در ماه فوریه به مردم هشدار داد که مراقب “شایعات” ایجاد شده توسط ChatGPT باشند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)