دختر کیم جونگ اون برای بازرسی ماهواره ای جاسوسی او را همراهی می کند

دختر کیم جونگ اون برای بازرسی ماهواره ای جاسوسی او را همراهی می کند

کیم جونگ اون و دخترش که گمان می‌رود جو آئه نام داشته باشند، با کمیته پرتاب ماهواره ملاقات کردند.

کره جنوبی:

رسانه های دولتی روز چهارشنبه اعلام کردند، رهبر کیم جونگ اون اولین ماهواره جاسوسی نظامی کره شمالی را بازرسی کرده و برای “برنامه اقدام آینده” این کشور مجوز داده است.

خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) گزارش داد که کیم روز سه‌شنبه قبل از مشاهده ماهواره با کمیته آماده‌سازی پرتاب ماهواره غیردائمی دیدار کرد.

یک ماه پیش، کیم گفت ساخت این ماهواره به پایان رسیده است و برای پرتاب آن چراغ سبز نشان داد.

elm3aeh8

این گزارش در 18 آوریل حدود یک هفته پس از آن منتشر شد که پیونگ یانگ یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید سوخت جامد را پرتاب کرد که نشان دهنده یک پیشرفت بزرگ در برنامه های تسلیحاتی ممنوعه آن بود.

تحلیلگران گفته اند که بین توسعه موشک های ICBM و قابلیت های پرتاب فضایی همپوشانی فن آوری قابل توجهی وجود دارد.

KCNA گفت: «کیم» روز سه شنبه پس از آشنایی کامل با کار کمیته، ماهواره شناسایی نظامی شماره 1 را که پس از بررسی نهایی مجمع عمومی و آزمایش محیط فضایی آماده بارگیری است، بازرسی کرد.

5otddqr

کیم آمریکا و کره جنوبی را به تشدید آنچه که او «حرکات تقابلی» علیه کره شمالی خواند، متهم کرد و گفت کشورش از حق خود برای دفاع از خود استفاده خواهد کرد.

KCNA افزود، کیم سپس “برنامه اقدام آینده کمیته مقدماتی را تایید کرد.”

توسعه یک ماهواره شناسایی نظامی یکی از پروژه های دفاعی کلیدی بود که کیم در سال 2021 ترسیم کرد.

در دسامبر 2022، کره شمالی اعلام کرد که یک “آزمایش مرحله نهایی مهم” برای توسعه یک ماهواره جاسوسی انجام داده است که گفت تا آوریل سال جاری به پایان خواهد رسید.

nvnc29cg

در آن زمان، کارشناسان در کره جنوبی به سرعت در مورد نتایج تردید کردند و گفتند که کیفیت تصاویر سیاه و سفید منتشر شده توسط کره شمالی – که ظاهراً از یک ماهواره گرفته شده است – ضعیف است.

پیونگ یانگ تاریخ پرتابی ارائه نکرده است، اگرچه کیم ماه گذشته گفته بود که ماهواره “در تاریخ برنامه ریزی شده” ارسال خواهد شد.

کره شمالی سال گذشته خود را یک قدرت هسته‌ای «غیرقابل بازگشت» اعلام کرد و عملاً به احتمال مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای پایان داد.

تحلیلگران می گویند پیونگ یانگ برای انجام شناسایی ماهواره ای با فناوری خود و بدون کمک فناوری پیشرفته روسیه یا چین با مشکل مواجه خواهد شد.

اوکی 1 میلی گرم

یانگ مو جین، رئیس دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول، گفت: با این حال، «از آنجایی که ماهواره های شناسایی کره شمالی عامل مهمی در صورت حمله پیشگیرانه هسته ای هستند، آنها تهدیدی قابل توجه برای جنوب محسوب می شوند». خبرگزاری فرانسه ماه گذشته

واشنگتن و سئول در واکنش به این اقدام، مانورهای نظامی مشترکی را با جت های رادارگریز پیشرفته و دارایی های استراتژیک برجسته ایالات متحده برگزار کرده اند.

کره شمالی این گونه رزمایش ها را تمرینی برای تهاجم می داند و آنها را مانورهای «دیوانه آمیز» توصیف می کند که «شبیه سازی یک جنگ همه جانبه علیه» پیونگ یانگ است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)