دادگاه پاکستان قرار وثیقه عمران خان را در 2 مورد تا 8 ژوئن تمدید کرد

دادگاه پاکستان قرار وثیقه عمران خان را در 2 مورد تا 8 ژوئن تمدید کرد

دادگاه همچنین عمران خان را از حضور در دادگاه برای آن روز معاف کرد. (فایل)

اسلام آباد پاکستان:

دادگاه عالی پاکستان روز سه‌شنبه وثیقه عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان را در دو مورد مربوط به تحریک خشونت و فتنه تا ۸ ژوئن تمدید کرد.

یک شعبه از دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) به درخواست ها در پرونده های مربوط به اتهامات علیه افسران ارشد نهادهای دولتی و سوء استفاده از محسن رنجها، رهبر مسلم لیگ نواز پاکستان (PML-N) توسط حامیان خان رسیدگی کرد.

عامر فاروق، رئیس قاضی پس از شنیدن استدلالات وکلا، وثیقه رئیس تحریک انصاف پاکستان را تا 8 ژوئن تمدید کرد. این تمدید پس از آن صادر شد که دادگاه همچنین نخست وزیر سابق را از حضور در دادگاه برای آن روز معاف کرد.

قاضی فاروق همچنین در مورد ثبت اولین گزارش اطلاعاتی مربوط به دستگیری خان از محل دادگاه جویا شد. دادستان کل کشور پاسخ داد که حکم دیوان عالی کشور در حال بررسی است.

هفته گذشته، IHC به خان 70 ساله وثیقه اعطا کرد و مقامات را از دستگیری او در همه پرونده‌های ثبت شده پس از 9 مه منع کرد و از او خواست برای تسکین بیشتر در 15 می به دادگاه عالی لاهور مراجعه کند.

خان از زمان برکناری خود از قدرت در آوریل سال گذشته در بسیاری از پرونده ها دست داشته است. او مدعی شد که همه این پرونده ها انگیزه سیاسی دارند.

در همین حال، دادگاه عالی لاهور (LHC) روز سه‌شنبه حکم دادخواست خان را برای درخواست وثیقه در تمامی پرونده‌های ثبت شده علیه وی در استان پنجاب پس از دستگیری وی در پرونده القادر تراست هفته گذشته که اعتراضات خشونت‌آمیز طرفدارانش را برانگیخت، محفوظ نگه داشت.

در پرونده القادر تراست، که در آن دفتر ملی پاسخگویی این بازیکن سابق کریکت و تبدیل به سیاستمدار را در 9 مه دستگیر کرد، IHC به او وثیقه پیش از بازداشت به مدت دو هفته صادر کرد.

دادگاه عالی دستگیری خان از محل IHC را غیرقانونی اعلام کرده و موضوع را به IHC ارجاع داده است.

خان در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه به رهبری ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار داده بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)