دادگاه عالی پاکستان حکم آزادی نخست وزیر سابق عمران خان را صادر کرد – RT World News

کانال خبری جیو تی وی گزارش داد که دادگاه عالی پاکستان حکم آزادی عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان را صادر کرده است که دستگیری وی در اوایل این هفته اعتراضات مرگباری را در سراسر این کشور برانگیخت.

به گزارش رادیو تلویزیون، دادگاه روز پنجشنبه درخواست تجدیدنظر تیم حقوقی خان را بررسی کرد و حکم داد که بازداشت این چهره مخالف غیرقانونی است.

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان روز سه شنبه به محض ورود به دادگاه بدوی در رابطه با یک پرونده اختلاس علیه خود به دستور دفتر ملی پاسخگویی (NAB) بازداشت شد. او از آن زمان تا کنون در یک مجتمع پلیس در اسلام آباد پایتخت نگهداری می شود.

سخنگوی خان به الجزیره گفت که این پیرمرد 70 ساله قبل از اینکه بتواند در برابر قضات حاضر شود در دادگاه دستگیر شد. “بر خلاف تمام قوانین.” حزب تحریک انصاف ادعا کرد که این یک دستگیری نبوده است، اما “یک آدم ربایی” و هواداران خود را به حضور در خیابان ها فراخواند.


پاکستان پس از دستگیری عمران خان ارتش مستقر کرد

پاکستان در سه روز گذشته درگیر تظاهرات خشونت آمیز بوده و تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی درگیر شده و ساختمان های دولتی را در شهرهای بزرگ سراسر کشور به آتش کشیده اند. دولت شهباز شریف، نخست وزیر، ارتش را در تلاش برای مهار ناآرامی ها مستقر کرده است.

حدود 2500 نفر از هواداران خان، از جمله برخی از چهره های اصلی حزب او، تاکنون دستگیر شده اند. رسانه های محلی از کشته شدن دست کم 11 معترض و زخمی شدن صدها افسر پلیس خبر داده اند.

از زمان برکناری خان پس از رای عدم اعتماد در آوریل 2022، پرونده های جنایی متعددی علیه خان آغاز شده است. رهبر حزب تحریک انصاف که همچنان در کشور محبوبیت بالایی دارد، همه اتهامات علیه خود را رد می کند.

این سیاستمدار یک سال پیش مدعی شد که در نتیجه اقدام آمریکا برکنار شده است “توطئه بین المللی” و مخالفان خود را به دریافت پول از نیروهای خارجی متهم کرد.

خان از آن زمان تاکنون تلاش های فعالی برای بازگشت به قدرت انجام داده و تظاهرات گسترده ای را در سراسر کشور برگزار کرده است. نخست‌وزیر سابق نوامبر گذشته از یک سوء قصد جان سالم به در برد و پس از شلیک چندین گلوله به سمت او، با زخمی که جانش را تهدید نمی‌کرد، از پا فرار کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: