خطوط هوایی شاخص گرجستان رئیس جمهور را از پرواز منع کرد. در اینجا چرا

خطوط هوایی شاخص گرجستان رئیس جمهور را از پرواز منع کرد.  در اینجا چرا

روسیه اعلام کرده است که ممنوعیت چهار ساله پروازهای مستقیم با گرجستان را لغو می کند. (نمایندگی)

تفلیس:

خبرگزاری تاس روسیه روز یکشنبه گزارش داد، موسس شرکت هواپیمایی ملی گرجستان، جورجیا ایرویز، رئیس جمهور این کشور را از استفاده از خدمات آن منع کرده است، زیرا وی گفت که این شرکت هواپیمایی را به دلیل از سرگیری پروازهایش به روسیه تحریم می کند.

روسیه در ماه جاری اعلام کرد که ممنوعیت چهار ساله پروازهای مستقیم با گرجستان را لغو می کند و نیاز به ویزای ده ها ساله برای گرجیانی که به روسیه سفر می کنند را حذف می کند.

رئیس جمهور سالومه زورابیشویلی از مقامات گرجستان خواست تا ابتکار روسیه را خنثی کنند، درخواستی که آنها نادیده گرفتند.

تاماز گایاشویلی، بنیانگذار شرکت خصوصی گرجستان ایرویز، روز یکشنبه به نقل از تاس گفت که زورابیشویلی اکنون “شخصا غیر ارادی” است و تا زمانی که “از مردم گرجستان عذرخواهی نکند” محروم خواهد شد.

هیچ واکنش فوری از سوی زورابیشویلی وجود نداشت.

اگرچه مقامات گرجستان از از سرگیری پروازها استقبال کردند، اما برخی از گرجی ها که می خواهند این کشور قفقاز جنوبی از مسکو به نفع اتحادیه اروپا فاصله بگیرد، روز یکشنبه در مرکز تفلیس علیه آن تظاهرات کردند.

بسیاری از گرجستانی ها مخالف هرگونه نزدیکی با مسکو هستند که سربازان آن در دو منطقه جدا شده – آبخازیا و اوستیای جنوبی – که حدود یک پنجم خاک کشور را تشکیل می دهند، مستقر هستند.

با این حال، سایر گرجی‌ها نسبت به این ایده بازتر هستند و دولت گرجستان در سال‌های اخیر برای بهبود روابط با مسکو تلاش کرده و از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل جنگ در اوکراین خودداری کرده است.

رئیس جمهور زورابیشویلی، که موضع او عمدتاً تشریفاتی است و روابطش با دولت تیره است، هشدار داده است که تعمیق روابط با روسیه می تواند روزی شانس این کشور برای اتحادیه اروپا را به خطر بیندازد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)