حزب عمران خان از هواداران خواست تا امروز در میان اعتراضات در اسلام آباد جمع شوند

حزب عمران خان از هواداران خواست تا امروز در میان اعتراضات در اسلام آباد جمع شوند

پس از دستگیری عمران خان در روز سه شنبه به اتهام فساد، تظاهرات در سراسر پاکستان آغاز شد.

اسلام آباد:

تحریک انصاف پاکستان با تاکید بر اینکه تظاهرات سراسری جاری تا زمان آزادی عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان ادامه خواهد داشت، به رهبران، کارگران و حامیان این حزب دستور داده است ساعت 8 صبح روز چهارشنبه در مجتمع قضایی اسلام آباد تجمع کنند.

حزب «تحریک انصاف پاکستان» به رهبری عمران خان در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد: «دستورات مهم رهبری حزب: رهبری ارشد تحریک انصاف و کارگران و حامیان اسلام آباد ساعت 8 صبح وارد مجتمع قضایی اسلام آباد خواهند شد. تحصن ها و اعتراضات جاری در سراسر کشور تا زمان آزادی عمران خان در مکان های مربوطه ادامه خواهد داشت.

در همین حال، فواد چودری، معاون ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) روز چهارشنبه گفت که این حزب امروز صبح به دادگاه عالی مراجعه خواهد کرد تا تاییدیه دادگاه عالی اسلام آباد در مورد بازداشت عمران خان، رئیس حزب را به چالش بکشد. فواد چودری تصمیم دادگاه عالی اسلام آباد را “تعجب آور” خواند.

وی در توئیتی نوشت: «جای تعجب است که دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت عمران خان را قانونی اعلام کرده است، بازداشت عمران خان بدون صدور قرار وثیقه قبل از دستگیری غیرقانونی است، این تصمیم صبح امروز در دادگاه عالی مورد اعتراض قرار گرفته است. “

رئیس تحریک انصاف پاکستان در خارج از اسلام آباد دستگیر شد.

دادگاه عالی توسط رنجرز در مورد حکم دفتر ملی پاسخگویی (NAB) در پرونده القادر تراست. به گزارش جیو نیوز، دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) روز سه شنبه بازداشت عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان را “قانونی” خواند.

طبق این گزارش، عامر فاروق، رئیس IHC، که در مورد اقدام رنجرز برای دستگیری عمران خان از محل دادگاه سؤالاتی را در روز سه شنبه مطرح کرده بود، حکم محفوظ را اعلام کرد.

دفتر ملی پاسخگویی (NAB) تحقیقاتی را علیه عمران خان، بوشره بی‌بی و دیگران به دلیل به دست آوردن صدها کانال زمین به نام تراست دانشگاه القادر آغاز کرده بود که طبق گزارش‌ها، خسارتی بالغ بر 190 میلیون پوند به این کشور وارد شد. خزانه داری

به گزارش جیو نیوز، بر اساس این اتهامات، عمران خان و دیگر متهمان ظاهراً روپیه های 50 تا 190 میلیون پوندی را در آن زمان که آژانس ملی جنایات بریتانیا (NCA) به دولت ارسال کرده بود، تعدیل کردند. این بازیکن کریکت که به سیاست تبدیل شده بود، پروژه Trust for University Al-Qadir را در 26 دسامبر 2019 ثبت کرد.

پس از دستگیری عمران خان، اعتراضات در پاکستان آغاز شد. به گزارش جیو نیوز، کارگران حزب تحریک انصاف در شهرهای سراسر کشور از جمله اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، گجرانوالا، فیصل آباد، مولتان، پیشاور و مردان تظاهرات کردند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)