حرکت مجلس پاک پاکستان علیه رئیس قوه قضائیه بر سر “امتیاز” به عمران خان

حرکت مجلس پاک پاکستان علیه رئیس قوه قضائیه بر سر “امتیاز” به عمران خان

این پیشنهاد در جلسه پس از تعلیق تجارت معمول ارائه شد (پرونده)

اسلام آباد:

به گزارش آری نیوز مستقر در پاکستان، مجلس ملی پاکستان روز دوشنبه قطعنامه ای را برای تشکیل کمیته ای به منظور تشکیل پرونده علیه عمر عطا باندیال، رئیس قاضی پاکستان تصویب کرد.

به گزارش ARY News، این پیشنهاد پس از تعلیق امور عادی خانه در جلسه ارائه شد.

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان روز دوشنبه در سخنرانی خود در مجلس تاکید کرد که پارلمان باید پیامی قوی برای دفاع از خاک خود ارسال کند.

او گفت که بخشی از قوه قضاییه “امتیازات بی سابقه” را به عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف در پرونده های فساد می دهد.

رجا ریاض رهبر اپوزیسیون در سخنان خود اقدامات خشونت آمیز اخیر در کشور را به شدت محکوم کرد.

او گفت کسانی که به خانه فرماندهی سپاه در لاهور حمله کردند، دشمنان دولت هستند.

ریاض عناصر آموزش دیده حزب تحریک انصاف را مسئول این اعمال نفرت انگیز دانست. به گزارش آری نیوز، وی بر لزوم ابراز همبستگی کامل با نیروهای مسلح پاکستان تاکید کرد.

صلاح الدین از (جنبش متهدی قومی – پاکستان) MQM گفت که اعمال خشونت آمیز اخیر غیرقابل تحمل است. او گفت که قوه قضاییه به عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، «امتیازاتی» می دهد که به دستور او اموال عمومی و خصوصی غارت شد.

اختلافات بین قضات عالی دادگاه عالی پاکستان (SCP) و دولت حاکم جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM) تشدید شده و ظاهراً به نقطه ای بی بازگشت تبدیل شده است.

به گزارش اکسپرس تریبون، رسانه ها اخیرا گزارش دادند که عمر عطا بندیال، قاضی پاکستان (CJP) رئیس دادگاه همچنان بر برگزاری انتخابات استانی در پنجاب و خیبر پختونخوا علیرغم مخالفت دولت، مصمم است.

اختلافات واضحی در میان قضات SCP در این مورد وجود دارد، زیرا برخی مخالف اختیارات “suo moto” دادگاه عالی – که ادعا می شود به طور خودسرانه توسط CJP Bandial اعمال می شود – در این مورد هستند و بنا به گزارش ها درخواست تشکیل هیئت بزرگتری برای رسیدگی به ناآرامی های سیاسی در حال انجام داده اند. عرب نیوز در این کشور گزارش داد.

از سوی دیگر، تشکیلات نظامی قدرتمند از دولت تحت رهبری شهباز شریف در این زمینه حمایت می کند و اخیراً به CJP و دیگر قضات اطلاع داده است که فضای امنیتی پاکستان برای برگزاری انتخابات در این دو استان مساعد نیست.