جولیان آسانژ “پیشنهاد پادشاهی” را به چارلز سوم می دهد – اخبار RT World

بنیانگذار ویکی لیکس در نامه ای پیش از تاجگذاری خود از پادشاه جدید بریتانیا خواست تا از زندانی که نام اوست بازدید کند.

جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، روز جمعه نامه ای به پادشاه چارلز سوم نوشت و از پادشاه خواست تا از زندان اعلیحضرت بلمارش بازدید کند و از این زندان دیدن کند. “سطح جهانی” شرایط درون دیوارهای آن

آسانژ که به زبان طعنه آمیز و طعنه آمیز می نویسد، حداکثر قفل امنیتی را چنین توصیف کرد “فقط یک روباه کوتاه از کالج نیروی دریایی سلطنتی قدیمی در گرینویچ” به پادشاه گفت که باید باشد “لذت بخش” داشتن “چنین مؤسسه محترمی نام شما را دارد.”

من به عنوان یک زندانی سیاسی که به لطف اعلیحضرت از طرف یک حاکم خارجی شرمسار نگهداری می شوم، مفتخرم که در داخل دیوارهای این موسسه درجه یک جهانی زندگی کنم. آسانژ ادامه داد. “به راستی که پادشاهی تو هیچ حد و مرزی نمی شناسد.”

روزنامه نگار زندانی این موضوع را توصیف کرد “لذت های آشپزی” خدمت به زندانیان به تنهایی در سلول، استفاده تفریحی زندانیان از داروهای تجویزی، ممنوعیت بازی شطرنج برای “مراقبت های بهداشتی” دلایل، هجوم جوندگان، و خودکشی یکی از دوستانش – مردی همجنسگرا که قبل از تبعیدش به برزیل خود را حلق آویز کرد.

“من از شما می خواهم، پادشاه چارلز، از زندان اعلیحضرت بلمارش دیدن کنید، زیرا این افتخاری است که شایسته یک پادشاه است.” نامه آسانژ به پایان رسید. “هنگامی که سلطنت خود را آغاز می کنید، باشد که همیشه کلمات کتاب مقدس شاه جیمز را به خاطر بسپارید: “خوشا به حال مهربانان، زیرا آنها رحمت خواهند یافت” (متی 5:7). و رحمت چراغ هدایت پادشاهی تو باشد، چه در داخل و چه در خارج از دیوارهای بلمارش.»


دموکرات ها از بایدن می خواهند که اتهامات جولیان آسانژ را کنار بگذارد

آسانژ در سال 2019 توسط مقامات بریتانیا دستگیر شد، پس از اینکه اکوادور وضعیت پناهندگی او را لغو کرد و به افسران پلیس اجازه داد تا او را از سفارت این کشور در لندن که از سال 2012 در آنجا پناه گرفته بود، خارج کنند. در روز دستگیری وی، وزارت دادگستری ایالات متحده مهر و موم خود را باز کرد. یک کیفرخواست چندشماره علیه آسانژ، با 17 اتهام بر اساس قانون جاسوسی، که به طور بالقوه می تواند مجازات اعدام داشته باشد.

آسانژ در حال حاضر در حال مبارزه با درخواست استرداد از سوی واشنگتن است و وکلای او به دلیل رو به زوال سلامتی او از حکم قبلی که اجازه استرداد را می دهد، تجدید نظر کرده اند.

اتهامات علیه آسانژ ناشی از ارتباط او با افشاگران، از جمله چلسی منینگ بود که در سال 2010 به ویکی لیکس مطالب طبقه بندی شده ای را مبنی بر جنایات جنگی ایالات متحده در عراق و افغانستان ارائه داد. اگرچه آسانژ شخصاً این مطالب را هک نکرد، اما همچنان به خاطر نقشش در انتشار آنها متهم شد.

خبرگزاری ها، افراد مشهور، فعالان آزادی بیان، و برخی از سیاستمداران آمریکایی و بین المللی، همگی از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواسته اند تا اتهامات علیه آسانژ را کنار بگذارد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: