جستجوی آنلاین برای جبران زمان از دست رفته با هوش مصنوعی

جستجوی آنلاین برای جبران زمان از دست رفته با هوش مصنوعی

بینگ به جای پرتاب کردن یک صفحه مملو از پیوندها، مستقیماً به یک درخواست پاسخ می دهد.

واشنگتن، ایالات متحده آمریکا:

جستجوی آنلاین که به مدت 25 سال تحت سلطه گوگل بود، به اندازه برقراری تماس تلفنی پیش پا افتاده شده است، اما در نهایت به لطف هوش مصنوعی می تواند بازنشانی عمیقی داشته باشد.

جستجو و کلیک کلاسیک که توسط غول گوگل در همه جا وجود دارد، در حال دستیابی به تغییرات عمده در هوش مصنوعی است، زیرا ربات‌های ChatGPT، Bard یا Bing می‌بینند که صدها میلیون وب‌گرد به دنبال پاسخ به سؤالات زندگی به روشی جدید هستند.

استفان سیگ، مدیر محصول شرکت Software AG مستقر در آلمان، گفت: «مردم متوجه می شوند که چند بار از جستجوی گوگل استفاده می کنند، نه برای یافتن یک صفحه وب، بلکه برای پاسخ به یک سؤال.

مایکروسافت که مدت‌ها به عنوان عموی خسته‌کننده فناوری‌های بزرگ شناخته می‌شد، بی‌تردید به جستجوی هوش مصنوعی مولد با به‌روزرسانی Bing، که مدت‌ها در تلاش بود، به گوگل نیز جهش کرد.

ربات بینگ که پس از سه ماه آزمایش در سرتاسر جهان منتشر شد، به‌جای پرتاب کردن صفحه‌ای از پیوندها برای کاربر جستجو، مستقیماً به یک درخواست پاسخ می‌دهد.

با یک اعلان، بینگ دو محصول را با هم مقایسه می‌کند، برنامه‌های تعطیلات طوفان فکری می‌کند یا برای مثال به آماده‌سازی یک مصاحبه شغلی کمک می‌کند.

“بلند کردن سنگین”

کتی ادواردز، معاون مهندسی گوگل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O این شرکت در کالیفرنیا گفت: “اکنون، جستجو کار سنگینی را برای شما انجام می دهد.”

او گفت که کاربر دیگر مجبور نیست “اطلاعات را غربال کند و سپس چیزها را کنار هم بگذارد.”

گوگل در کنفرانس، مطابق با بینگ، آخرین تکرار جستجوی اینترنتی خود را ارائه کرد، اما به جای مجموعه پیوندهایی که امروز با شما روبرو هستند، یک ربات چت چند پاراگراف را برای پاسخ به آنچه به دنبال آن بودید ارائه کرد.

به گفته این شرکت، موتور جستجوی تقویت‌شده هوش مصنوعی گوگل به‌تدریج برای شروع در ایالات متحده منتشر خواهد شد.

الیزابت رید، معاون رئیس بخش جستجو، به خبرگزاری فرانسه گفت: «کاری که ما در تلاشیم انجام دهیم این است که آن را طبیعی‌تر و شهودی‌تر کنیم، به آسانی که از یک دوست بپرسیم و اطلاعاتی را از کسی که واقعاً در مورد هر سؤالی که شما در دنیا دارید مطلع است، دریافت کنیم.» .

فراتر از جستجو، گوگل و مایکروسافت ابزارهای مولد هوش مصنوعی را برای سایر محصولات، از ابر گرفته تا پردازش کلمه، به کار گرفته اند، و ربات ها را به عنوان «کمک خلبانان» معرفی کرده اند تا از اصطلاح خانه چکشی توسط سازنده ویندوز استفاده کنند.

“جن” شخصی

جان باتل، نویسنده و کارآفرین رسانه‌ای، می‌گوید: «فکر می‌کنم جستجو به میلیون‌ها قطعه تقسیم می‌شود و در انواع رابط‌ها ادغام می‌شود، و نه تنها یک مکان متمرکز یکپارچه، که گوگل به آن تبدیل شده است.»

اما اگر هر وب سایتی مانند یک دوست وفادار عمل کند، تشخیص اطلاعات خوب از بد دشوارتر خواهد شد.

Battelle گفت: “آیا به یک آژانس مسافرتی هوش مصنوعی اعتماد می کنید که معامله درست را به شما بدهد؟ نه.”

“من می خواهم “جن” خود، “عامل” من با وب سایت مذاکره کند. اگر فقط من در برابر یک هوش مصنوعی باشم، می باختم. من یکی را در کنار خودم می خواهم.”

“جن” Battelle اطلاعات کاربر را از تلفن هوشمند، رایانه، تلویزیون یا ماشین هضم می کند تا به پاسخگویی و عمل به کاربر در زندگی آنلاین کمک کند.

این ربات که از اطلاعات شخصی پشتیبانی می‌کند، بهترین جاروبرقی را مطابق با سلیقه، عادات و تبلیغات فعلی شما می‌خرد و از جستجوی طولانی و خسته‌کننده صرفه‌جویی می‌کند.

دستیار شخصی هوش مصنوعی باید با پرداخت هزینه ای بیاید و اطمینان حاصل کند که اطلاعات شخصی جمع آوری نشده و به بالاترین قیمت پیشنهادی برای تبلیغات یا ردیابی آنلاین فروخته نمی شود، همانطور که در رسانه های اجتماعی وجود دارد.

استارت‌آپ‌هایی مانند Replika، Anima و دیگران در حال حاضر در حال حرکت به سمت فضای هوش مصنوعی همراه هستند.

‘نقش حیاتی’

جیم لسینسکی، استاد بازاریابی در دانشکده مدیریت کلوگ، گفت: در حال حاضر گوگل قرار نیست ناپدید شود.

ما می توانستیم همین گفتگو را حدود چهار سال پیش با ظهور دستیارهای صوتی مانند الکسا یا سیری داشته باشیم.

او گفت: “اوه وای، جستجو از بین می‌رود زیرا مردم فقط می‌خواهند درخواست خود را با ماشین و دستگاه خود در پیشخوان آشپزخانه خود بیان کنند. خب، ما اینجا هستیم.”

لچینسکی گفت، اختلال در هوش مصنوعی مولد می‌تواند مدل کسب‌وکار اینترنت را به چالش بکشد، زیرا می‌تواند به کاربران اجازه دهد تا محصول مورد نظر خود را «بدون نیاز به کلیک بر روی آگهی» پیدا کنند.

اما او شکی ندارد که غول‌های مبتنی بر تبلیغات، گوگل و متا در درجه اول، راه‌حل‌هایی پیدا خواهند کرد.

در نسخه جدید جستجوی گوگل که در روز چهارشنبه ارائه شد، تبلیغات همچنان بسته به سوال پرسیده شده یا در بالای صفحه یا پایین تر در نتایج ظاهر می شوند.

رید گوگل می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم بتوانیم آینده را پیش‌بینی کنیم، اما فکر می‌کنیم که تبلیغات همچنان نقش حیاتی ایفا خواهند کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)