توییتر و گوگل در دادگاه عالی ایالات متحده در موارد مسئولیت اینترنتی پیروز شدند

توییتر و گوگل در دادگاه عالی ایالات متحده در موارد مسئولیت اینترنتی پیروز شدند

به گزارش هیل، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی توییتر و گوگل روز پنج‌شنبه در دادگاه عالی ایالات متحده به پیروزی بزرگی دست یافتند، زیرا دادگاه از ادعاهایی مبنی بر اینکه شرکت‌های اینترنتی می‌توانند در قبال محتوای منتشر شده در سایت‌هایشان پاسخگو باشند، چشم پوشی کرد.

قضات دو مورد را مورد بحث قرار دادند که در آن خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی ادعا کردند که گوگل و توییتر باید برای کمک و حمایت از داعش که منجر به کشته شدن عزیزانشان شد، پاسخگو باشند.

پس از اتهامات قانونی، گوگل ادعا کرد که توسط بخش 230 قانون نجابت ارتباطات که در سال 1996 برای جلوگیری از مسئولیت پذیری ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در قبال اطلاعات شخص ثالث آپلود شده در وب سایت هایشان، از آن محافظت شده است.

با این حال، به گفته The Hill، دادگاه روز پنجشنبه تصمیم گرفت که هیچ یک از شرکت‌ها تعهدی اساسی برای درخواست حمایت‌ها نداشته باشند، و از دخالت در بحث بخش 230 اجتناب کنند.

در پرونده توییتر، قاضی محافظه کار کلارنس توماس برای هیئت منصفه متفق القول نوشت که ادعاهای شاکیان “به مراتب کمتر از ادعای قابل قبولی است که متهمان به حمله رینا کمک کرده و از آنها حمایت کرده اند.”

این حادثه به زمانی برمی گردد که یک مهاجم وابسته به داعش در 1 ژانویه 2017 به کلوپ شبانه Reina در محله اورتاکوی استانبول ترکیه تیراندازی کرد و دست کم 38 نفر را به همراه ناوراس الساف کشت. صدها نفر در آنجا از روز سال نو لذت می بردند که این حادثه رخ داد.

خانواده الاساف علیه توییتر و سایر شرکت های فناوری شکایت کردند و مدعی شدند که آنها برای مبارزه با سازمان تروریستی به اندازه کافی تلاش نکرده اند.

بر اساس گزارش The Hill، حقایق مشابهی در پرونده گوگل ارائه شده است. خانواده شهروند آمریکایی نوهمی گونزالس، که در حمله داعش در سال 2015 در پاریس جان باخت، علیه گوگل به دلیل توصیه‌های ادعایی یوتیوب به فیلم‌های حامی داعش شکایت کردند.

حلیمه دلاین پرادو، مشاور عمومی گوگل، اظهار داشت که این تصمیم “شرکت‌های بی‌شماری، محققین، تولیدکنندگان محتوا و سازمان‌های جامعه مدنی را که در این مورد به ما پیوستند، اطمینان خواهد داد.”

به گزارش هیل، پرادو گفت: “ما به کار خود برای محافظت از بیان آزاد آنلاین، مبارزه با محتوای مضر و حمایت از مشاغل و سازندگانی که از اینترنت سود می برند، ادامه خواهیم داد.”

بدیهی است که این دو حکم، اختلاف حقوقی مربوط به درخواست ماده 230 را حل نمی کند. کسب‌وکارهای اینترنتی با هر اندازه‌ای تحت بخش 230 در قبال محتوای شخص ثالث آپلود شده در پلتفرم‌هایشان از مسئولیت محافظت می‌شوند.