توییتر می گوید مایکروسافت قوانین خود را برای توسعه دهندگان زیر پا گذاشته است

توییتر می گوید مایکروسافت قوانین خود را برای توسعه دهندگان زیر پا گذاشته است

توییتر از مایکروسافت خواست تا تمام محتوای توییتر را که در 2 سال گذشته تحت کنترل خود بوده است شناسایی کند.

سانفرانسیسکو، ایالات متحده:

توییتر روز پنجشنبه مایکروسافت را به زیر پا گذاشتن قوانین شبکه اجتماعی برای توسعه دهندگانی که به داده های این پلتفرم دسترسی دارند، متهم کرد.

در نامه ای که توسط الکس اسپیرو، وکیل ماسک امضا شده و به ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت ارسال شده، آمده است: «مایکروسافت ممکن است چندین مفاد توافقنامه را برای مدت طولانی نقض کرده باشد.

طبق این نامه، مایکروسافت دسترسی به داده‌های توییتر را در ماه آوریل متوقف کرد و ماسک از توسعه‌دهندگان درخواست کرد که برای APIها (رابط برنامه‌نویسی برنامه‌ای) که با این پلتفرم درگیر هستند، هزینه پرداخت نکنند.

توییتر از مایکروسافت خواست تمام محتوای توییتر را که در دو سال گذشته تحت کنترلش بوده است شناسایی کند. بر اساس نامه ارسالی به نادلا، چگونه ذخیره می شود و با آن چه کار شده است.

مایکروسافت دریافت نامه‌ای از یک شرکت حقوقی به نمایندگی از توییتر را تأیید کرد که در آن سؤالاتی در مورد استفاده قبلی از API رایگان توییتر وجود داشت.

سخنگوی مایکروسافت در پاسخ به پرسش خبرگزاری فرانسه گفت: «ما این سؤالات را بررسی خواهیم کرد و به طور مناسب پاسخ خواهیم داد».

“ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری طولانی مدت خود با این شرکت هستیم.”

توییتر در این نامه گفت که در حال بررسی این موضوع است که آیا مایکروسافت از «حجم درخواست معقول» فراتر رفته است یا خیر.

در نامه آمده است که توییتر این اطلاعات را تا 7 ژوئن می خواهد.

این تقاضا در حالی مطرح می شود که ایلان ماسک به دنبال ایجاد درآمد از طریق وادار کردن توسعه دهندگان به پرداخت هزینه دسترسی به پلتفرم توییتر است که قبل از به دست گرفتن این میلیاردر رایگان بوده است.

طبق اسناد تجاری، ماسک همچنین قصد دارد با شرکت هوش مصنوعی X.AI که اخیراً در ایالت نوادا آمریکا تأسیس شده است، با مایکروسافت و گوگل مقابله کند.

ماسک ماه گذشته توییتی را منتشر کرد که در آن مایکروسافت را به استفاده غیرقانونی از داده‌های توییتر برای آموزش هوش مصنوعی متهم کرد و نوشت: «زمان رسیدگی به دادگاه».

شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، متا و مایکروسافت سال‌ها بر روی سیستم‌های هوش مصنوعی – که قبلاً به عنوان یادگیری ماشین یا داده‌های بزرگ شناخته می‌شد – کار کرده‌اند تا به ترجمه، جستجو و تبلیغات هدفمند کمک کنند.

مایکروسافت میلیاردها دلار در OpenAI خالق ChatGPT سرمایه گذاری کرده و فناوری خود را در سرویس جستجوی اینترنتی Bing خود به کار گرفته است.

ماسک از زمان تصاحب توییتر در اواخر اکتبر، بارها و بارها با بحث و جدل روبرو شده است، اکثر کارکنان خود را اخراج کرده، چهره‌های راست افراطی را مجدداً به این پلتفرم می‌پذیرد، روزنامه‌نگاران را تعلیق می‌کند و برای خدمات رایگان قبلی هزینه می‌گیرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)