توییتر احکام دادگاه ترکیه را فاش کرد – RT World News

این شرکت تصمیم خود را برای اقدام علیه حساب ها و توییت ها به درخواست آنکارا توضیح داد

توییتر دستورالعمل‌های کتبی دریافتی از دولت ترکیه مبنی بر ممنوعیت برخی از کاربران پیش از انتخابات آخر هفته گذشته این کشور را منتشر کرد و مدعی شد که این موضوع را مطرح کرده است. “نگرانی در مورد آزادی بیان” اما از دستورات برای جلوگیری از خاموشی سراسری در ترکیه پیروی کرد.

حساب امور دولتی جهانی این پلتفرم یک بیانیه روز دوشنبه تصمیمات اخیر خود را با توجه به دستورات دادگاه ترکیه تشریح کرد و گفت که مجبور شده است علیه چهار حساب کاربری و 409 توییت فردی اقدام کند.

پس از چندین هشدار از این دست، آنچه را که تصور می‌کردیم آخرین تهدید برای متوقف کردن سرویس است دریافت کردیم. گفت و افزود که اکانت ها و پست ها را حذف کرده است “به منظور در دسترس نگه داشتن توییتر در آخر هفته انتخابات.”


ماسک درباره

در حالی که توییتر خاطرنشان کرد که به مبارزه با دستورات در دادگاه ادامه می دهد و دارد “نگرانی های خود را در مورد آزادی بیان به طور مستقیم اعلام کردیم” به مقامات، گفت که قادر به انجام اقدامات قانونی بیشتر قبل از شروع رأی گیری در روز یکشنبه نیست.

این شرکت در ادامه دستورات دادگاه و همچنین مکاتبات تنظیم‌کننده‌های ترکیه را منتشر کرد و 15 سند را به اشتراک گذاشت که به نظر می‌رسد حاوی لیست‌هایی از کاربران خاص و توییت‌هایی است که دولت می‌خواست حذف یا مسدود شود. تعداد زیادی از حساب‌ها در فایل‌ها نام‌گذاری شده‌اند، همانطور که پیوندهایی به تعدادی از نمایه‌های فیس‌بوک و کانال‌های یوتیوب وجود دارد. توییتر مشخص نکرد که علیه کدام حساب ها یا پست ها اقدام کرده است.

در فهرست دولت روزنامه نگار و یوتیوبر گنجانده شده است سنگ معدن اعتمادکه دارای بیش از 583000 فالوور و همچنین تاجر کرد است محمد یاکوت، منتقد مکرر حزب حاکم عدالت و توسعه. هر دو حساب آنها همچنان قابل دسترسی است.

ایلان ماسک، رئیس توییتر، در پاسخ به انتقادات اخیر در مورد انطباق سایت با خواسته‌های دولت ترکیه، توضیح داد که شرکت او با انتخاب یکی از دو طرف مواجه است. توییتر به طور کامل متوقف شده است در ترکیه، “یا دسترسی به برخی توییت ها را محدود کنید.”

“این برای همه شرکت‌های اینترنتی برابر است – ما فقط می‌خواهیم روشن کنیم که برخلاف سایر شرکت‌ها این اتفاق می‌افتد.” ماسک بعداً گفت و همچنین قول داد آنچه را که دولت ترکیه برای ما فرستاده است ارسال کنید.

توییتر در آخرین بیانیه خود اعلام کرد که تا به امروز پنج حکم دادگاه علیه این پلتفرم صادر شده است و افزوده است “قبلاً به چهار نفر از آنها اعتراض کرده ام” در دادگاه های ترکیه در حالی که یکی از این دادخواست ها رد شده است، اعلام کرد که قصد دارد در روز سه شنبه برای حکم پنجم اعتراض کند.

بیشتر بخوانید:
مدیر عامل جدید توییتر به دلیل پیوندهای انجمن داووس مورد انتقاد قرار گرفته است

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: