توصیه رئیس جمهور پاکستان به نخست وزیر سابق پس از اعتراضات

توصیه رئیس جمهور پاکستان به نخست وزیر سابق پس از اعتراضات

خشونت در سراسر پاکستان بلافاصله پس از دستگیری عمران خان در پرونده فساد در 9 می آغاز شد.

اسلام آباد:

عارف علوی، رئیس‌جمهور پاکستان روز پنج‌شنبه اعلام کرد که عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان، که دستیار نزدیک او نیز هست، باید علناً حوادث 9 مه را که پس از دستگیری خان شاهد حملات به ساختمان‌های دولتی و اماکن نظامی بود، محکوم کند. ژئو نیوز گزارش داد.

رئیس جمهور در مصاحبه ای در برنامه “کاپیتال تاک” جیو نیوز از محاکمه اشرار مسئول حوادث 9 مه حمایت کرد.

رئیس حزب تحریک انصاف، به گفته رئیس جمهور، با ژنرال عاصم منیر، فرمانده نیروی زمینی ارتش مخالفت نکرد.

رهبری حزب تحریک انصاف که شامل خان رئیس حزب می شود، حملاتی را که در آن مقر عمومی در راولپندی نیز هدف قرار گرفته بود، محکوم کرده و خواستار تحقیق درباره این حوادث توسط دادگاه عالی شده است.

به گزارش جیو نیوز، پس از دستگیری خان در پرونده القادر تراست، که منجر به اعتراضات خشونت آمیز در سراسر پاکستان شد، دولت مجبور شد هزاران کارمند PTI را بازداشت کند.

دادگاه عالی اسلام آباد برای عمران خان در پرونده های ثبت شده علیه وی تا 8 ژوئن قرار وثیقه صادر کرده است.

ارتش اعلام کرد که 9 مه 2023، روزی که پس از دستگیری خان، ناآرامی در سراسر کشور آغاز شد، پس از هجوم حامیان ارشد PTI به تأسیسات ارتش، به عنوان “فصل تاریک” در تاریخ یاد خواهد شد.

به گزارش ARY News، ژنرال عاصم منیر، رئیس ارتش پاکستان اخیراً گفت که “حوادث غم انگیز برنامه ریزی شده و سازماندهی شده” در 9 مه، روزی که به تاسیسات نظامی حمله شد، هرگز به هر قیمتی اجازه داده نخواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از پادگان سیالکوت گفت: هیچکس اجازه بی احترامی به شهدای ما و یادمان های آنان را نخواهد داشت، آنها مایه الهام و افتخار برای درجه و رتبه نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، مقامات دولتی و… هستند. مردم پاکستان.”

منیر به صفوف و پرونده‌ها اطمینان داد که همه کسانی که در “روز سیاه 9 مه” باعث شرمساری ملت شده‌اند، قطعاً محاکمه خواهند شد.

پیش از این، روز چهارشنبه، دولت موقت پنجاب یک اولتیماتوم 24 ساعته به PTI داد تا «تروریست‌هایی» را که پس از دستگیری خان به تأسیسات ارتش حمله کردند، تحویل دهد.

عامر میر، وزیر اطلاعات پنجاب در یک نشست خبری گفت: 30 تا 40 تروریست حمله کننده به تاسیسات ارتش از جمله خانه جناح در پارک زمان حضور دارند.

وزیر پنجاب گفت که آژانس ها توانستند حضور “تروریست ها” در پارک زمان را از طریق حصار جغرافیایی تایید کنند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)