ترکیه به دور دوم می رود – نتایج اولیه – اخبار RT World

رئیس جمهور اردوغان در 28 می با رقیب غربی کمال قلیچداراوغلو روبرو خواهد شد

با شمارش 99 درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، نتایج رسمی اولیه نشان می دهد که نه رئیس جمهور فعلی، رجب طیب اردوغان، و نه رقیب غربی وی، کمال قلیچداراوغلو، نتوانسته اند در دور اول از حمایت کافی برای جلوگیری از دور دوم انتخابات برخوردار شوند. بعد از این ماه.

آماری که روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که اردوغان با بیش از 49 درصد آرا با اکثریت کمی روبرو است، در حالی که کمال کیلیچداراوغلو از حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) بیش از 45 درصد آرا را به دست آورده است. نامزد مستقل خارجی سینان اوگان، که با 5.2 درصد در رتبه سوم قرار داشت، اکنون آماده است تا در دور دوم انتخابات بین دو نامزد پیشتاز که در 28 ماه مه برگزار می شود، به عنوان پادشاه تبدیل شود.

اردوغان حوالی ساعت 2 بامداد در خطاب به هواداران گفت که برای دور دوم آماده است و این ما در طول زندگی سیاسی خود، بدون استثنا، همیشه به تصمیم اراده ملی احترام گذاشته ایم. او همچنین مخالفان را به خاطر تلاش سرزنش کرد “فریب ملت” با ادعای خود مبنی بر تخلف در رای، به جای اینکه صبورانه منتظر اعلام نتایج نهایی باشند.


اردوغان سخنرانی

قلیچداراوغلو حزب حاکم عدالت و توسعه (AK) را متهم کرد که شمارش را متوقف کرده است “مسدود کردن اراده ترکیه” با درخواست بازشماری و تأیید کامل نتایج. او همچنین گفت که رای دور دوم را می پذیرد و قصد دارد در آن پیروز شود.

اوگان که یکی از اعضای سابق حزب جنبش ملی گرا (MHP) متحد اردوغان بود، به عنوان یک حزب مستقل و تحت حمایت اتحاد اجدادی، گروهی متشکل از چهار حزب عمدتاً ملی گرا، در انتخابات شرکت می کرد. اوگان نیز با ادعای تراشه “برخی دستکاری ها” ظاهرا انجام شده است “در فرآیندهای شمارش آرا در خارج از کشور.” او از گفتن اینکه ائتلاف در دور دوم از چه کسی حمایت خواهد کرد خودداری کرد، اما بعداً آن را توییت کرد “ناسیونالیست های ترک و آتاتورکیست” موقعیت بهتری برای پیروزی در این انتخابات دارند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: