ترند TikTok آمریکایی ها را به قاچاق میوه به اسرائیل سوق می دهد

ترند TikTok آمریکایی ها را به قاچاق میوه به اسرائیل سوق می دهد

تقاضای رول آپ میوه در اسرائیل به شدت افزایش یافته است.

روند ویروسی TikTok منجر به دستگیری دو آمریکایی در اسرائیل شده است. آنها در روز اول ماه مه توسط ماموران گمرک در فرودگاه بن گوریون در تلاش برای قاچاق ده ها هزار میوه در چمدان هایشان متوقف شدند. واشنگتن پست گزارش شده است. میان‌وعده‌ای شیرین، مسطح و با طعم میوه‌ای که به شکل لوله در می‌آیند، از سال 1983 در ایالات متحده پرطرفدار بوده است. این میان‌وعده‌ها اخیراً پس از انتشار یک روند TikTok که شامل بستن بستنی در شیرینی بود، در رسانه‌های اجتماعی محبوبیت پیدا کرد.

مقامات اسرائیلی در 4 ماه مه یک دسته دیگر از این شیرینی را مصادره کردند و مجموع مقدار کشف شده را به بیش از 650 پوند رساندند. تایمز اسرائیل.

ویدئویی از سرکوب اول ماه مه نشان می‌دهد که یک مامور گمرک در حال غربال کردن حداقل سه چمدان است که هر کدام شامل صدها میوه می‌شود. به نظر می رسد این مرد در این ویدئو توضیح می دهد که آنها را برای خانواده خود آورده است پست گزارش.

به گزارش وب سایت خبری اسرائیل، مقامات این ماه همچنین 10 محموله پستی حاوی 350 پوند شیرینی میوه را پیدا کردند که از ایالات متحده به آدرس های مختلف در اسرائیل ارسال شده بود. Ynet.

مقامات مالیاتی اسرائیل چنین مقادیر عظیمی را «محموله‌های تجاری» غیرقانونی تشخیص دادند و گفتند که مشمول مالیات و سایر هزینه‌ها و همچنین تأیید مقامات بهداشتی خواهند بود.

روند ویروسی TikTok چیست؟

امروز در گزارشی گفته شد که روند ویروسی در پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو از کاربرانی است که رول‌آپ‌ها را دور بستنی می‌پیچند. برخی از آنها نیز از آن با روکش های کوچک از نوع بوریتو استفاده می کنند.

این روند در اوایل امسال معروف شد، اما آمریکایی ها هنوز هم به صورت دسته جمعی میوه های رول آپ می خرند. یکی از مبتکران این روند، TikToker گلنار قوامی بود که ویدیوی او در ماه فوریه بیش از 14 میلیون بازدید داشته است.

این شوق باعث شده است که تقاضا در اسرائیل به قدری افزایش یابد که فروشگاه ها آب نبات ها را هر کدام 5 تا 6 دلار می فروشند. در ایالات متحده، مشتریان می توانند یک جعبه 72 عددی را به قیمت 27 دلار بخرند و سود شیرینی را برای آمریکایی های کارآفرین به دست آورند.

وزارت بهداشت اسرائیل نسبت به خوردن این میان وعده هشدار داده و گفته است که می تواند منجر به افزایش وزن، بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت نوع 2، بیماری کبد چرب و پوسیدگی دندان شود.