ترامپ در نظرسنجی از بایدن پیشتاز است – WaPo – RT World News

با کاهش محبوبیت او، رئیس جمهور اکنون شش امتیاز از رقیب خود در سال 2020 عقب است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در نظرسنجی جدید با چهار امتیاز از جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن پیشی گرفته است و محبوبیت بایدن به پایین‌ترین حد خود رسیده است. در میان رقبای بالقوه جمهوری‌خواه، ترامپ به‌طور گسترده‌ای یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای گرفتن نامزدی حزبش است.

نظرسنجی واشنگتن پست/ای بی سی نیوز که روز یکشنبه منتشر شد، نشان می دهد که میزان تایید بایدن از 42 درصد در ماه فوریه به 36 درصد کاهش یافته است. رتبه‌بندی پایین بایدن را در تمام دوره ریاست‌جمهوری‌اش تاکنون آزار داده است، اما 36 درصد پایین‌ترین نتیجه در نظرسنجی‌های Post/ABC تا به امروز است.

به نظر می رسد که اعلام ماه گذشته بایدن مبنی بر اینکه او برای دومین بار در سال 2024 به ریاست جمهوری خواهد رسید، در ایجاد شور و شوق در میان رای دهندگان او موثر نبوده است. دموکرات های ثبت شده به طور مساوی (47٪ -47٪) در مورد اینکه آیا حزب بایدن یا “کسی غیر از بایدن” را در سال 2024 نامزد کند تقسیم شده اند، در حالی که 77٪ از مستقل هایی که متمایل به دموکرات هستند می خواهند ببینند که رئیس 80 ساله فعلی جایگزین شود. سکان حزب

استقبال کم بایدن و شور و شوق کم در اطراف کمپین او به نفع ترامپ بوده است. در پاسخ به این سوال که در سال 2024 به چه کسی رأی خواهند داد، 44 درصد از بزرگسالان آمریکایی گفتند که «قطعاً» یا «احتمالاً» به ترامپ رأی خواهند داد، در حالی که 38 درصد گفتند که «قطعاً» یا «احتمالاً» از بایدن حمایت خواهند کرد. 18 درصد بلاتکلیف بودند.


بایدن جوان معتقد بود 63 سالگی برای سیاست خیلی پیر است

ترامپ، که مبارزات انتخاباتی خود را در ماه نوامبر اعلام کرد، با اختلاف بسیار مطلوب برای نامزدی جمهوری خواهان است. 51 درصد از جمهوری‌خواهان مورد بررسی گفته‌اند که مایلند ترامپ را در جایگاه خود ببینند، در حالی که 25 درصد از ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که هنوز به طور رسمی وارد رقابت نشده است، طرفداری کردند. نامزدهای باقی مانده – لیستی که شامل مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق و نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی است – همگی بین 1 تا 6 درصد امتیاز کسب کردند.

بر اساس این نظرسنجی، 54 درصد از رای دهندگان فکر می کنند که ترامپ در مدیریت اقتصاد آمریکا بهتر از بایدن کار کرده است، در حالی که 36 درصد فکر می کنند بایدن در دوران ریاست جمهوری خود تاکنون عملکرد بهتری داشته است. در حالی که نرخ تورم ایالات متحده از بالاترین سطح چهار دهه خود یعنی 9.1 درصد در ژوئن گذشته کاهش یافته است، اما همچنان بالاتر از هر زمان دیگری بین دهه 1980 و 2022 است و بنزین هنوز تقریباً دو برابر گران‌تر از زمان دولت ترامپ است.

سلامت روانی و جسمی بایدن نیز از نقاط ضعف است. بر اساس نظرسنجی Post/ABC، 63 درصد از رای دهندگان فکر می کنند که بایدن فاقد تیزبینی ذهنی برای عملکرد به عنوان رئیس جمهور است، در حالی که 62 درصد فکر می کنند که او در وضعیت جسمی بسیار بدی قرار دارد که نمی تواند به طور مؤثر خدمت کند. تردیدها در مورد تناسب اندام بایدن در طول دوران ریاست جمهوری او افزایش یافته است، زیرا ویدئو پس از ویدئو نشان می دهد که رئیس جمهور در سخنرانی ها درگیر می شود، به زمین می افتد و در جلسات و رویدادها به طور آشکار گیج ظاهر می شود.

این نظرسنجی محاکمه‌ها و تحقیقات جنایی در حال انجام را به‌عنوان موانع بالقوه ترامپ نشان می‌دهد و اکثریت می‌گویند که او باید به دلیل تقلب در انتخابات 2020، سوء استفاده از اسناد طبقه‌بندی شده و نقش او در تشویق شورش 6 ژانویه 2021 در کنگره آمریکا با اتهاماتی روبرو شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: