تایوان برای حمله احتمالی به شهرهای خود آماده می شود – رسانه – اخبار RT World

مانورهای اضطراری امسال برای اولین بار شامل تمرین شبیه سازی حملات نظامی پکن به تایپه و دیگر شهرها بود.

جزیره خودگردان تایوان از ترس حمله احتمالی پکن، مانورهای اضطراری سالانه خود را بازبینی کرده و برای اولین بار شبیه سازی یک حمله تمام عیار به قلمرو خود و به طور خاص به پایتخت تایپه را شامل می شود.

از زمان جنگ در اوکراین، ما شاهد تغییر وضعیت بین‌المللی و منطقه‌ای بوده‌ایم، بنابراین باید آمادگی‌های مربوطه را انجام دهیم.» به نقل از گاردین، شهردار تایپه، چیانگ وان آن.

ما خواهان صلح هستیم و همه باید اهمیت صلح را در این رزمایش درک کنند، اما ما از جنگ عقب نشینی نمی کنیم و همه آمادگی های لازم را انجام می دهیم. این مقام افزود.

در حالی که تایوان به طور منظم مانورهای اضطراری و نظامی، از حمله هوایی و آزمایش هشدار زلزله گرفته تا مانورهای آتش زنده گسترده را برگزار می‌کند، تمرین‌های امسال در تایپه اولین سناریویی است که در آن یک موشک چینی به یک ساختمان مسکونی اصابت کرده و خسارات گسترده‌ای به بار آورده است. زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان این تمرین در منطقه مسدود شده در منطقه تجاری شهر برگزار شد.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که بیش از 1000 پاسخ دهنده اولیه از صلیب سرخ، گروه‌های دفاعی داوطلب، نیروهای ذخیره و دانشجویان پرستاری مناطق «ضربه‌خورده» را محاصره کردند و به غیرنظامیان «مصدوم» کمک کردند. در همین حال، آتش نشانان که نقش غیرنظامیان مجروح را بر عهده گرفتند، از پشت بام ساختمان آپارتمان تخریب شده و اتوبوس های نیمه له شده با استفاده از دستگاه های گیلاس و جرثقیل نجات یافتند.

انتظار می‌رود در هفته‌های آینده تمرین‌های مشابهی در شهرهای دیگر سراسر جزیره برگزار شود.


رزمایش نظامیان آمریکایی برای جنگ تایوان - رسانه ها

مانورهای جدید در حالی انجام می شود که تنش ها در سراسر تنگه تایوان در سال های اخیر تشدید شده است. پکن تایوان را به عنوان یک استان جدا شده می بیند و بارها گفته است که به دنبال اتحاد مجدد آن با بقیه چین، ترجیحاً از راه های مسالمت آمیز است. با این حال، اگر تلاش‌های دیپلماتیک با شکست مواجه شود، چین پیشنهاد کرده است که می‌تواند برای به دست گرفتن کنترل سرزمینی که بر آن ادعای حاکمیت دارد، به زور متوسل شود.

ماه گذشته، ارتش چین تمرینات نظامی ترکیبی را در اطراف تایوان انجام داد و حملاتی را در این جزیره شبیه سازی کرد. پکن این مانورها را هشداری برای جدایی طلبان در تایپه و تایپه توصیف کرد “نیروهای خارجی” که از آنها حمایت می کنند و احتمالاً به ایالات متحده اشاره می کنند.

ایالات متحده بارها حمایت خود را از دولت تایوان اعلام کرده و میلیاردها دلار سلاح به نیروهای این کشور فروخته است. در 29 آوریل، فرماندهی عملیات ویژه ارتش ایالات متحده همچنین مانورهایی را برای شبیه‌سازی پاسخ به تصرف تایوان توسط چین برگزار کرد و سربازان آمریکایی در حال تمرین کمک به جزیره برای دفع حمله پکن بودند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: