تاجگذاری پادشاه چارلز سوم – اخبار RT World

اولین پادشاه جدید بریتانیا در 70 سال گذشته در مراسمی باشکوه با شمشیر و عصا اهدا شد.

چارلز سوم پادشاه بریتانیا روز شنبه در یک مراسم باشکوه با حضور رهبران و مقامات جهانی در کلیسای وست مینستر لندن تاجگذاری کرد. جمعیت در برابر باران شهامت نشان دادند تا این پیر 74 ساله را به طور رسمی به قدرت برساند، در حالی که تعدادی از معترضان در بیرون دستگیر شدند.

در یک نمایش باستانی، چارلز با روغن کوه زیتون در اورشلیم مسح شد و گوی و عصای فرمانروایی که از قرن هفدهم به پادشاهان بریتانیا داده شده بود، اهدا شد. قبل از اینکه جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری، یک تاج طلایی جامد بر سر او بگذارد، خارها و دستبندهای طلا و پنج شمشیر نیز به پادشاه اهدا شد.

در آن لحظه شیپورها به صدا درآمدند و در سراسر بریتانیا ادای احترام با اسلحه به صدا درآمدند.

در این مراسم، جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، و همچنین مقامات بلندپایه از سرتاسر کشورهای مشترک المنافع بریتانیا و خانواده سلطنتی از سراسر جهان حضور داشتند. نخست وزیر ریشی سوناک در حالی که همه نخست وزیران زنده سابق بریتانیا در این مراسم حضور داشتند، از کتاب مقدس خواندند.


تلویزیون دولتی بریتانیا تحت کنترل خانواده سلطنتی - گاردین

قبل از اینکه چارلز و ملکه همسر کامیلا صومعه را ترک کنند، پادشاه تاج تشریفاتی را برای تاج سلطنتی ایالت امپراتوری تغییر داد که در مناسبت های آینده مانند افتتاحیه ایالتی پارلمان از آن استفاده خواهد کرد.

خانواده سلطنتی سوار بر کالسکه طلا به سمت کاخ باکینگهام رفتند، در حالی که جمعیتی که در مسیر بودند، تکان می‌دادند و تشویق می‌کردند.

پیش از این مراسم، پلیس متروپولیتن لندن گفت که افسران آن چهار نفر را دستگیر کرده اند “به ظن توطئه برای ایجاد مزاحمت عمومی،” و سه نفر دیگر به ظن «داشتن اشیاء برای ایجاد خسارت کیفری». جمهوری، یک گروه ضد سلطنت، گفت که رهبر و پنج عضو آن دستگیر شدند و صدها پلاکارد توسط پلیس ضبط شد. معترضان ضد سلطنت در میدان ترافالگار در کنار مجسمه پادشاه چارلز اول که در سال 1649 پس از جنگ داخلی انگلیس اعدام شد، تجمع کرده بودند. مرگ او برای مدت کوتاهی انگلستان را به یک جمهوری تبدیل کرد، قبل از اینکه سلطنت در سال 1660 با تاجگذاری پسرش، چارلز دوم، احیا شد.

فقط نفت را متوقف کنید، یک گروه فعال آب و هوا، این را گفت

چارلز از زمانی که مادر فقیدش، ملکه الیزابت دوم، در سال 1953 تاجگذاری کرد، بر بریتانیایی حکومت خواهد کرد که به شدت تغییر کرده است. بریتانیا اکنون از نظر قومی و مذهبی بسیار کمتر از دهه 1950 همگن است و اقلیت های قومی اکنون حدود 15 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. جمعیت، در مقایسه با کمتر از 1٪ 70 سال پیش. برای اولین بار در تاریخ، راهپیمایی به سمت کلیسای وست مینستر شامل رهبران مسلمان، هندو، بودایی و یهودی بود، در حالی که نخست وزیر سوناک اولین نخست وزیر غیر مسیحی بود که در این مراسم از کتاب مقدس خواند.

در خارج از کشور، ساکنان قلمرو مشترک المنافع بریتانیا علاقه خود را به حفظ پادشاه به عنوان رئیس دولت خود از دست می دهند. یک نظرسنجی اخیر توسط مایکل اشکرافت، معاون سابق حزب محافظه کار نشان داد که در شش کشور از این 14 کشور – از جمله کانادا، استرالیا و جامائیکا – اکثریت از جمهوری شدن حمایت می کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: