بیانیه اجلاس G7 برای هدف قرار دادن “اجبار اقتصادی” چین: گزارش

بیانیه اجلاس G7 برای هدف قرار دادن “اجبار اقتصادی” چین: گزارش

رهبران کشورهای گروه 7 در روزهای 19 تا 21 می در شهر هیروشیما ژاپن با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

واشنگتن:

به گفته یک مقام آمریکایی آشنا با این گفتگوها، رهبران کشورهای گروه هفت (G7) قرار است در هفته آینده در گردهمایی خود در مورد استفاده چین از اهرم اقتصادی در خارج از کشور بیانیه ای منتشر کنند.

انتظار می‌رود این بیانیه، یکی از اجزای محتمل بیانیه کلی که توسط رهبران در جریان اجلاس 19 تا 21 می در هیروشیما، ژاپن منتشر می‌شود، همراه با یک پیشنهاد مکتوب گسترده‌تر برای نحوه همکاری هفت اقتصاد پیشرفته برای مقابله با یکدیگر باشد. اجبار اقتصادی» از هر کشوری.

بیانیه اصلی G7 قرار است شامل «بخشی خاص برای چین» با فهرستی از نگرانی‌ها باشد که شامل «اجبار اقتصادی و سایر رفتارهایی است که ما به‌طور خاص از سوی چین دیده‌ایم». [People’s Republic of China]” به گفته این مقام مسئول.

این شخص گفت که یک “بیانیه امنیت اقتصادی” جداگانه بیشتر با ابزارهای مورد استفاده برای مقابله با این تلاش ها از جمله برنامه ریزی و هماهنگی صحبت می کند. در هر مورد، انتظار می رود این اظهارات فراتر از اظهارات قبلی G7 در مورد این موضوع باشد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، چین را به تمرکز سیاست خارجی خود تبدیل کرده است و تلاش می‌کند تا روابط پرتنش و رقابتی را از تبدیل شدن به یک درگیری آشکار، از جمله بر سر تایوان خودگردان، حفظ کند.

G7 که شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا نیز می‌شود، از نظر اقتصادی به چین، بزرگترین صادرکننده جهان و بازار کلیدی بسیاری از شرکت‌های آن‌ها وابسته است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)