بورل مسائل اتحادیه اروپا با چین را تشریح می کند – RT World News

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت، بروکسل و پکن “رقبای” هستند که “مشکل ارزشی” دارند.

اتحادیه اروپا دو عمده دارد مسائل امنیتی استراتژیک جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه، روز جمعه گفت، با چین، که وضعیت اطراف جزیره خودگردان تایوان و درگیری های جاری در اوکراین است.

اگر چین از نفوذ قوی چین بر روسیه برای توقف این جنگ استفاده نکند، ما نمی توانیم با چین رابطه عادی داشته باشیم. او به خبرنگاران در استکهلم گفت. با این حال، اتحادیه اروپا و ایالات متحده به سرعت طرح صلح دوازده ماده ای پیشنهادی پکن در اوایل سال جاری را رد کردند و اقتدار چین را به عنوان یک میانجی زیر سوال بردند.

بورل چین را شریک و همچنین رقیب و رقیب اتحادیه اروپا توصیف کرد و گفت: “رقیب” اصطلاح کلیدی بود بروکسل و پکن نماینده دو کشور هستند “خیلی متفاوت” سیستم های رقیب درگیر در یک جهانی “نبرد روایات” و الف “نبرد پیشنهادات” به دنیا گفت.

«سیستم های ما – سیستم های سیاسی و اقتصادی ما – متفاوت است، کاملاً متفاوت است. ما دموکراسی های چند حزبی هستیم. آنها یک حزب واحد هستند. ما اقتصادهای بازار هستیم، اقتصاد چین توسط دولت هدایت می شود، بنابراین ما بسیار متفاوت هستیم. بورل به خبرنگاران گفت.


اتحادیه اروپا قصد دارد چین را به دلیل تجارت با روسیه مجازات کند - FT

“ما رقیب هستیم، زیرا مدل های خود را به بقیه جهان ارائه می دهیم.” او اضافه کرد.

بورل از هرگونه تلاشی برای جلوگیری از تبدیل شدن چین به یک قدرت جهانی توصیه کرد و استدلال کرد که این امر به سادگی غیرممکن است. در عوض، او بروکسل را تشویق کرد “مشغول کردن” پکن در حالی که تلاش می کند “کاهش وابستگی” روی چین او پیش از این نیز تلاش برای تأثیرگذاری بر سیاست های چین در صحنه جهانی را پیشنهاد کرده بود.

نکته مهم جلوگیری از تبدیل شدن چین به یک قدرت جهانی نیست، بلکه مدیریت نحوه استفاده از این قدرت است. او روز پنجشنبه در نشست دفاع و امنیت اروپا در بروکسل گفت.


رونق تجارت روسیه و چین - داده ها

اگر از این قدرت مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کند، اگر منافع و ارزش‌های ما را به خطر نیندازد، باید با چین در صحنه جهانی زندگی کنیم.» او اضافه کرد.

گزارش شده است که بورل در یک روزنامه داخلی که ظاهراً پیش از نشست جمعه بین وزرای خارجه اتحادیه توزیع شده بود، لحن تندتری داشت.

در آنجا، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواست تا یک “استراتژی منسجم” برای مقابله با جاه طلبی های جهانی پکن در بحبوحه الف “سخت شدن رقابت آمریکا و چین” طبق گزارش فایننشال تایمز (FT) که این سند را مشاهده کرد.

جاه طلبی چین به وضوح ایجاد نظم جهانی جدید با چین در مرکز آن است. گزارش شده است که بورل هشدار داد و موضوع را چین خواند “بسیار پیچیده تر” نسبت به وضعیت روسیه

سخنان او در بحبوحه برنامه های ادعایی اتحادیه اروپا برای مجازات پکن به دلیل تجارت با مسکو بیان شد. در اوایل این هفته، FT گزارش داد که بروکسل ممکن است هفت شرکت چینی را به عنوان بخشی از بسته تحریمی جدید خود هدف قرار دهد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: