بریتانیا موشک‌های دوربرد سایه طوفان را به اوکراین ارسال می‌کند

بریتانیا موشک‌های دوربرد سایه طوفان را به اوکراین ارسال می‌کند

بریتانیا دومین تامین کننده بزرگ کمک های نظامی به اوکراین است. (نمایندگی)

لندن:

دولت بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که موشک های طوفان سایه را به اوکراین می فرستد و اولین کشوری خواهد بود که تسلیحات دوربرد به کیف ارائه می کند.

بن والاس، وزیر دفاع آمریکا گفت: «امروز می‌توانم تأیید کنم که بریتانیا موشک‌های «طوفان سایه» را به اوکراین اهدا می‌کند.

اهدای این سیستم‌های تسلیحاتی به اوکراین بهترین فرصت را می‌دهد تا از خود در برابر وحشیگری مستمر روسیه دفاع کند.

او افزود: «اوکراین حق دارد بتواند از خود در برابر این موضوع دفاع کند و استفاده از طوفان سایه به اوکراین اجازه می‌دهد تا نیروهای روسیه مستقر در داخل خاک اوکراین را عقب براند.»

طبق گفته سازنده MBDA، Storm Shadow یک سلاح دوربرد و حمله عمیق است که از هوا پرتاب می شود، “برای برآورده کردن الزامات مورد نیاز حملات از پیش برنامه ریزی شده علیه اهداف ثابت یا ثابت با ارزش بالا طراحی شده است.”

این موشک که می تواند در شرایط سخت عملیاتی شود، توسط نیروهای انگلیسی و فرانسوی در خلیج فارس، عراق و لیبی مورد استفاده قرار گرفته است.

بریتانیا دومین تامین کننده بزرگ کمک های نظامی به اوکراین است که موشک های ضد تانک، تفنگ های توپخانه، سیستم های دفاع هوایی، خودروهای زرهی جنگی، مهمات ضد ساختار و سه سامانه راکت پرتاب چندگانه برد بلند M270 را اهدا می کند.

این سازمان از ارتقای قابل توجهی در پشتیبانی رزمی در ژانویه خبر داد، از جمله ارائه 14 تانک اصلی جنگ Challenger II.

در گزارشی از مجلس عوام در مورد کمک نظامی از زمان تهاجم روسیه به این کشور آمده است: «همانطور که درگیری در اوکراین تکامل یافته است، انواع تسلیحات ارائه شده نیز افزایش یافته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «پیش از حمله بهاری مورد انتظار، از سوی هر دو طرف، تمرکز بر ارائه اوکراین، در فرصت کوتاه موجود، با قابلیت دفاع از خاک خود و توانمندسازی آنها برای بازپس گیری زمین در حال حاضر تحت کنترل روسیه بوده است».

بر اساس مصاحبه‌ای که روز پنج‌شنبه توسط بی‌بی‌سی منتشر شد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که ارتش او به زمان بیشتری برای آماده شدن برای ضد حمله موردانتظار نیاز دارد.

او گفت: “با (آنچه داریم) می‌توانیم جلو برویم و موفق باشیم. اما افراد زیادی را از دست می‌دهیم. من فکر می‌کنم این غیرقابل قبول است. بنابراین باید منتظر باشیم. هنوز به زمان بیشتری نیاز داریم.” .

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)