بریتانیا تاج گذاری پادشاه چارلز را با مهمانی های خیابانی و کنسرت نشان می دهد

بریتانیا تاج گذاری پادشاه چارلز را با مهمانی های خیابانی و کنسرت نشان می دهد

پادشاه چارلز و ملکه کامیلا سپس به کنسرت عصر در قلعه غرب لندن خواهند پیوست.

لندن:

هزاران مهمانی خیابانی محلی در روز یکشنبه در دومین روز رویدادها به مناسبت تاجگذاری پادشاه چارلز سوم برنامه ریزی شده بود که با کنسرتی در مقابل 20000 نفر در قلعه ویندزور به پایان رسید.

پس از روزها پذیرایی های دیپلماتیک پشت سر هم، مهمانی های باغ و تمرین برای رویداد روز شنبه در کلیسای وست مینستر، چارلز 74 ساله و ملکه کامیلا 75 ساله میزبان یک پذیرایی خصوصی خواهند بود.

آنها سپس به کنسرت عصر در قلعه غرب لندن خواهند پیوست.

تاجگذاری چارلز به عنوان پادشاه بریتانیا و 14 کشور مشترک المنافع در سراسر جهان اولین تاجگذاری در بریتانیا برای 70 سال بود.

در این مراسم پر زرق و برق، آغشته به سنت و آیین 1000 ساله، خانواده سلطنتی و رهبران جهان حضور داشتند.

اما رویدادهای یکشنبه یک تغییر در تاکید است.

در حالی که مراسم تاج گذاری ریشه در انگلستان 1066 دارد، مهمانی های “ناهار بزرگ” به دنبال نزدیک کردن جوامع مدرن بریتانیا هستند.

دوشنبه یک تعطیل رسمی اعلام شده است – به این معنی که مردم می توانند یکشنبه را بدون نگرانی در مورد خماری رها کنند.

کاخ باکینگهام گفت، چارلز و کامیلا امیدوارند آخر هفته طولانی “فرصتی برای گذراندن وقت و جشن گرفتن با دوستان، خانواده ها و جوامع فراهم کند.”

پس از سختی‌های پس از جنگ جهانی دوم، مهمانی‌های خیابانی یکی از ویژگی‌های اصلی تاج‌گذاری ملکه الیزابت دوم در سال 1953 بود – و بخشی به یاد ماندنی از جشن‌های سلطنت طولانی او در سال 1977 و سال گذشته.

ناهار بزرگ تلاشی برای زنده نگه داشتن روحیه همسایگی بیشتر است.

– روح جامعه –

کاخ باکینگهام گفت: «از یک فنجان چای با یک همسایه گرفته تا یک مهمانی خیابانی، یک ناهار بزرگ تاجگذاری جشن ها را به محله شما می آورد و راهی عالی برای شناخت بهتر جامعه شماست.»

احتمالاً شاهد تلاش‌های متعددی برای ساختن کویچ تاج‌گذاری خواهیم بود – تارت مرزه‌ای پخته شده مخصوصاً با اسفناج، لوبیا پهن و ترخون.

خواهر پادشاه، پرنسس آن، قرار بود در یک مهمانی خیابانی در ویندزور، در غرب لندن شرکت کند، در حالی که خواهرزاده‌های شاهزاده بئاتریس و یوجنی – دختران شاهزاده اندرو – در یک ناهار بزرگ در همان شهر سلطنتی شرکت خواهند کرد.

نخست وزیر ریشی سوناک با دعوت از داوطلبان جامعه و پناهندگان اوکراینی در دفتر و محل اقامت خود در خیابان داونینگ 10 ناهار می پذیرد.

– ستاره ها و چراغ ها –

Take That، لیونل ریچی و کیتی پری از جمله ستارگانی هستند که در نمایشی اجرا می‌کنند که به جشن‌های سلطنتی قبلی ملکه فقید بازمی‌گردد.

براین ترفل، باس باریتون ولزی – که در مراسم تاج گذاری آواز خواند – به همراه پیانیست چینی لانگ لانگ، آندره آ بوچلی، پالوما فیث و نیکول شرزینگر نیز اجرا خواهند کرد.

تام کروز ستاره هالیوود، جوآن کالینز بازیگر، بیر گریلز ماجراجو و تام جونز خواننده از طریق پیام ویدیویی ظاهر خواهند شد.

باله سلطنتی، اپرای سلطنتی، کمپانی رویال شکسپیر، کالج سلطنتی موسیقی و کالج سلطنتی هنر برای اجرای یکباره گرد هم می آیند.

کاخ باکینگهام گفت که محور اصلی «روشن کردن ملت» است که در آن مکان‌های شناخته شده در سراسر بریتانیا با استفاده از پروژکتورها، لیزرها، نمایشگرهای پهپادها و نورپردازی‌ها روشن می‌شوند.

– واکنش –

همانطور که انتظار می رفت، مراسم تاجگذاری روز یکشنبه بر رسانه های بریتانیا تسلط یافت، با تمرکز بر شکوه این مراسم و همچنین بر مشکلات مبرم کشوری که چارلز با آن روبروست.

هزینه تاج گذاری – که بیش از 163;100 میلیون (126 میلیون دلار) گزارش شده است – در زمانی که بسیاری از بریتانیایی ها با هزینه های سرسام آور زندگی و اعتصابات گسترده دست و پنجه نرم می کنند، باعث نگرانی شده است.

بسیاری دستگیری ضد سلطنت طلبان را حتی قبل از اینکه فرصتی برای اعتراض داشته باشند، پوشش دادند، که نگرانی گروه های حقوق بشر را برانگیخته است.

گاردین از رویدادی استقبال کرد که “مضحک اما در عین حال باشکوه” و “نمایش فوق العاده ای از دقت در کشوری که هیچ چیز کار نمی کند” بود.

تایمز خاطرنشان کرد که «حالت خفه‌شده و تقریباً مضطرب» صورت چارلز در کلیسای وست‌مینستر «شاید بازتابی از مقیاس وظیفه‌اش بود».

“او بر کشوری در آشفتگی حکومت می کند و سلطنتی که به دلیل رسوایی کاهش یافته است، با برادر کوچکتر و پسرش که هر دو از دایره داخلی بیرون رانده شده اند” در حالی که قلمروهای خارجی با روندی که احتمالاً ادامه خواهد داشت، ترک می کنند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)