بریتانیا الماس روسیه را ممنوع کرد – اخبار RT World

صنایع مس و آلومینیوم نیز در بسته تحریمی جدید هدف قرار گرفتند

بریتانیا ممنوعیت واردات الماس روسیه و چندین نوع فلز و همچنین تحریم های اضافی را علیه 86 فرد و شرکتی که گفته می شود با مسکو مرتبط هستند، اعلام کرده است. “مجتمع صنعتی نظامی.”

دفتر نخست وزیر ریشی سوناک در بیانیه ای در روز پنجشنبه این اقدامات را تشریح کرد و ابراز امیدواری کرد که محدودیت های جدید تجارت چند میلیارد دلاری الماس روسیه و طیف وسیعی از صادرات دیگر از جمله مس، آلومینیوم و نیکل را محدود کند.

در کنار این اقدامات تجاری، دولت همچنین در حال آماده‌سازی نام‌های فردی جدید است – با هدف قرار دادن 86 نفر و شرکت‌های دیگر از [Russian President Vladimir] مجتمع صنعتی نظامی پوتین و کسانی که در جریان‌های درآمدی کلیدی مانند انرژی، فلزات و کشتی‌رانی دخیل هستند. بیانیه گفت.


تحلیلگر: تحریم‌های الماس روسیه می‌تواند بازار جهانی جواهرات را مختل کند

این اقدام بر اساس تحریم‌های موجود بریتانیا است که قبلاً آلروسا، یک شرکت معدنی دولتی روسیه را هدف قرار داده بود و تعرفه واردات الماس را تا 35 درصد افزایش داد. سایر فلزات منشا روسیه مانند آهن و فولاد نیز در ممنوعیت های قبلی پوشش داده شده بودند.

آخرین مجازات ها پیش از دیدار سوناک با رهبران گروه 7 در روز جمعه در هیروشیما، ژاپن اعلام شد، جایی که انتظار می رود نخست وزیر درباره تلاش های غرب برای کمک به کی یف، وضعیت هند و اقیانوس آرام و گسترش سلاح های هسته ای بحث کند. سوناک گفت تحریم های جدید این را نشان می دهد جی 7 در برابر تهدید روسیه متحد و در حمایت ما از اوکراین ثابت می ماند.

لندن در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، سخت ترین مجازات های اقتصادی را علیه روسیه وضع کرده است. دولت بریتانیا بیش از 1500 فرد و نهاد را در لیست سیاه قرار داده، بیش از 22 میلیارد دلار دارایی متعلق به روسیه را مسدود کرده و بیش از 24 میلیارد دلار تجارت دوجانبه را محدود کرده است.

در همین حال، مقامات مسکو تاکید کرده اند که محدودیت ها بخشی از این محدودیت ها هستند “جنگ ترکیبی” غرب علیه روسیه به راه انداخته است. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین سال گذشته گفت که اگرچه تحریم ها به کشور آسیب رسانده است «بلیتزکریگ اقتصادی شکست خورده است».

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: