برخی کشورها «استانداردهای دوگانه» را در روسیه می بینند – Scholz – RT World News

صدراعظم آلمان این دیدگاه را پذیرفته است که قدرت های غربی اصول خود را به طور یکسان اعمال نمی کنند.

هند، ویتنام و سایر کشورهایی که از محکوم کردن روسیه به دلیل درگیری با اوکراین خودداری کرده‌اند، تا حد زیادی با اصولی که در پس آن قرار دارد، موافق هستند. “نظم بین المللی” اولاف شولز، صدراعظم آلمان اعتراف کرده است که آنها متقاعد نشده اند که این اصول به طور عادلانه در مورد مسکو اعمال می شود.

وقتی با رهبران آن کشورها صحبت می کنم، بسیاری به من اطمینان می دهند که اصول اساسی نظم بین المللی ما را زیر سوال نمی برند. چیزی که آنها با آن دست و پنجه نرم می کنند اجرای نابرابر این اصول است.» شولز روز دوشنبه در نشست راه حل های جهانی در برلین گفت.

اعضای سازمان ملل متحد اکتبر گذشته با اکثریت قاطع به درخواست نیروهای روسیه برای خروج فوری از اوکراین رای دادند، اما ده ها کشور یا با این قطعنامه مخالفت کردند یا رای ممتنع دادند. علاوه بر هند و ویتنام، کشورهایی مانند چین، آفریقای جنوبی، الجزایر و پاکستان رای ممتنع دادند. این کشورها عمدتاً در برابر فشار ایالات متحده برای پیوستن به کمپین تحریمی غرب علیه روسیه مقاومت کرده اند.


مسکو واشنگتن را به

“آنچه آنها انتظار دارند نمایندگی در شرایط برابر و پایان دادن به استانداردهای دوگانه غربی است.” شولز قبول کرد. وی افزود: همکاری از سوی آن کشورهای تاثیرگذار خواهد بود “محدود در بهترین حالت” اگر رهبران آنها این را درک کنند ما فقط به این دلیل به آنها نزدیک می شویم که به مواد خام آنها علاقه مندیم یا به این دلیل که ما خواهان حمایت آنها از قطعنامه سازمان ملل هستیم.»

شولز ادعا کرد که تصورات از ریاکاری ژئوپلیتیک غربی همیشه موجه نیست. اما اگر می‌خواهیم قدرت‌های آسیا، آفریقا و آمریکا را تشویق کنیم تا در ساختن و دفاع از یک نظم جهانی باثبات به ما بپیوندند، باید به آنها رسیدگی کنیم.» او پیشنهاد کرد که ارائه صدای بلندتر به کشورهای در حال توسعه در امور بین المللی به جلب همکاری آنها کمک می کند. به عنوان مثال، او از دادن نمایندگی دائمی کشورهای آفریقایی در شورای امنیت سازمان ملل و تبدیل اتحادیه آفریقا به عضویت دائمی گروه 20 حمایت کرده است.

مقامات روسیه اغلب ایالات متحده و متحدان غربی اش را متهم کرده اند که خواستار رعایت قوانین خود هستند بدون اینکه خودشان این کار را انجام دهند. به عنوان مثال، دیپلمات‌های روسی استدلال می‌کنند که واشنگتن تنها زمانی از اصول تعیین سرنوشت و احترام به تمامیت ارضی دفاع می‌کند که با منافعش مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:
چین به خاطر روسیه به آمریکا پاسخ داد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ماه مارس خاطرنشان کرد که واشنگتن نگرانی‌های امنیتی مسکو در اوکراین همسایه را پس از توجیه مداخلات نظامی دوردست آمریکا در کشورهایی مانند سوریه، لیبی و صربستان با این ادعا که منافع ملی‌اش در معرض تهدید قرار گرفته است، نادیده گرفته است. در یک کلام، اگر این چیزی نیست که شما استاندارد دوگانه می‌نامید، پس من وزیر خارجه نیستم.» لاوروف گفت.