بایدن سفر خارج از کشور را برای مقابله با مشکلات داخلی کنار می گذارد – RT World News

رئیس جمهور آمریکا مجبور شد سفر خود به استرالیا برای یک اجلاس امنیتی بزرگ را به دلیل مذاکرات سقف بدهی در دی سی لغو کند.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که نشست سران گفتگوی چهارجانبه امنیتی (QUAD) که قرار است در 24 می در سیدنی پایتخت استرالیا برگزار شود، برگزار نخواهد شد. کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به استرالیا سفر نخواهد کرد تا بتواند بر رفع بن بست سیاسی در داخل بر سر سقف بدهی کشورش تمرکز کند.

سفر برنامه ریزی شده بایدن به جنوب غربی اقیانوس آرام، که قرار بود یک توقف تاریخی در پاپوآ گینه نو نیز داشته باشد، مدت ها پیش بینی شده بود و شامل سخنرانی در پارلمان استرالیا نیز می شد.

آلبانیز روز چهارشنبه در صحبت با رادیو ABC سیدنی گفت کهتلفن در حدود ساعت 4:30 صبح به وقت ما شروع به کار کرد،با اطلاع رئیس جمهور آمریکا از آخرین تغییر در برنامه ها.

نخست وزیر تایید کرد که “نشست رهبران QUAD هفته آینده در سیدنی برگزار نخواهد شد.


خزیدن ناتو به آسیا - کره شمالی

آلبانیز افزود، رهبران ایالات متحده، استرالیا، ژاپن و هند که گروه QUAD را تشکیل می دهند، امیدوارند هفته آینده در حاشیه نشست گروه 7 در هیروشیما، ژاپن گفتگو کنند. وی در ادامه گفت که در آنجا دیداری جداگانه و دوجانبه با رئیس جمهور بایدن خواهد داشت.

روز سه‌شنبه، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور ایالات متحده سفر خود به استرالیا را لغو کرده است و در عوض «بازگشت به ملاقات با رهبران کنگره برای اطمینان از اینکه کنگره در مهلت مقرر برای جلوگیری از نکول اقدام می کند.

او همچنین فاش کرد که بایدن از نخست‌وزیر استرالیا دعوت کرده است تا در نقطه‌ای نامشخص در آینده به آمریکا سفر کند.

به گفته وزارت خزانه داری ایالات متحده، اگر کنگره نتواند سقف بدهی را بالا ببرد، این کشور ممکن است در اوایل ژوئن با اولین نکول خود در تاریخ اول ژوئن مواجه شود.

بایدن ماه هاست که با مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان برای حل این مشکل مبارزه می کند، اما فایده ای نداشته است.

اولین تکرار گفتگوی چهارجانبه امنیتی در سال 2007 روشن شد، اما یک سال بعد منحل شد. در سال 2017، رهبران ایالات متحده، استرالیا، ژاپن و هند آن را احیا کردند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده در آن زمان پنهان نکرد که یکی از اهداف اصلی این گروه مقابله با نفوذ چین در منطقه هند و اقیانوس آرام است.

ژانگ جون، نماینده دائم پکن در سازمان ملل در فوریه گذشته، ایالات متحده را متهم کرد کهگروه‌بندی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، ایجاد دسته‌های کوچک سه‌جانبه و چهارجانبه، که تمایل به ایجاد تقابل دارند.