بایدن برنامه‌های تسلیحات شیمیایی ایالات متحده را ارائه می‌کند – RT World News

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه و پیش از کنفرانس بین المللی کنترل تسلیحات هفته آینده در لاهه اعلام کرد که ایالات متحده آخرین تسلیحات شیمیایی باقیمانده خود را تا پاییز 2023 نابود خواهد کرد.

ما در مسیر تکمیل انهدام انبار تسلیحات شیمیایی خود تا پاییز امسال هستیم – نقطه عطفی در خلع سلاح که بالاترین استانداردهای شفافیت و امنیت عمومی را حفظ می کند. بایدن در بیانیه ای که در وب سایت کاخ سفید منتشر شد، گفت. ایالات متحده به همکاری با سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) ادامه خواهد داد. “جلوگیری از انباشت، تولید و استفاده از سلاح های شیمیایی در سراسر جهان” بیانیه خوانده شد

امضاکنندگان کنوانسیون تسلیحات شیمیایی (CWC) که در سال 1997 اجرایی شد، متعهد شدند که تمام انبارهای مهمات شیمیایی را از بین ببرند. از نظر قانونی، ایالات متحده موظف است تا پایان سال جاری این کار را انجام دهد. ایالات متحده متعهد شد که آخرین تسلیحات شیمیایی باقیمانده خود را که در انبارهای کلرادو و کنتاکی ذخیره شده بود تا 30 سپتامبر 2023 نابود کند.


روزنامه نگار روسی مدعی است که اوکراین از سلاح شیمیایی استفاده می کند

مسکو و پکن بارها از واشنگتن خواسته اند که روند دفع را سرعت بخشد. روسیه و چین ماه گذشته بیانیه مشترکی منتشر کردند اصرار بر اینکه ایالات متحده به عنوان تنها [CWC] کشور عضوی که انهدام تسلیحات شیمیایی را کامل نکرده است، از بین بردن ذخایر سلاح های شیمیایی خود تسریع می کند.

روسیه تمام زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود را در سال 2017 از بین برد. چین هیچ سلاح شیمیایی از خود اعلام نکرده است، اما انبارهای قدیمی وجود دارد که ژاپن در طول جنگ جهانی دوم در خاک چین رها کرده است. این سلاح ها در حال حاضر در مرحله نابودی هستند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: