ایلان ماسک می‌گوید که بدون توجه به بازخورد تجاری، افکار خود را توییت می‌کند

ایلان ماسک می‌گوید که بدون توجه به بازخورد تجاری، افکار خود را توییت می‌کند

ایلان ماسک گفت آنچه را که می خواهد بگوید و اگر نتیجه آن از دست دادن پول باشد، همینطور باشد.

سن رافائل، ایالات متحده:

ایلان ماسک روز سه‌شنبه گفت مدیر اجرایی جدید توییتر به او اجازه می‌دهد زمان بیشتری را به تسلا اختصاص دهد، اما او به توییت کردن افکار بدون فیلترش ادامه می‌دهد حتی اگر به کسب‌وکارش لطمه بزند.

این میلیاردر در مصاحبه ای با CNBC در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد توئیت های بحث برانگیز او که به طور بالقوه به سهام تسلا آسیب می زند یا فروش تبلیغات در توییتر را دشوارتر می کند، گفت: «به من اهمیت نمی دهد.

“من آنچه را که می خواهم بگویم می گویم و اگر نتیجه آن از دست دادن پول باشد، همین طور باشد.”

لیندا یاکارینو که به‌عنوان جانشین ماسک به‌عنوان مدیرعامل توییتر شناخته می‌شود، یک مدیر رسانه‌ای و تبلیغاتی مورد احترام است که برخی آن را فردی رویا می‌دانند.

ماسک می‌گوید: «توئیتر یک تجارت تبلیغاتی است؛ لیندا بدیهی است که در این امر باورنکردنی است و او به طور کلی یک مدیر عالی است.

لیندا یک شرکت راه اندازی خواهد کرد و من محصولاتی خواهم ساخت.

ماسک از زمان تصاحب توییتر در اواخر اکتبر، بارها و بارها با بحث و جدل روبرو شده است، اکثر کارکنان خود را اخراج کرده، حساب‌های ممنوعه را مجدداً به این پلتفرم می‌پذیرد، روزنامه‌نگاران را تعلیق می‌کند و برای خدمات رایگان قبلی هزینه می‌گیرد.

این حرکات تبلیغ‌کنندگانی را به وحشت انداخته است که بسیاری از آنها به دلیل نگرانی در مورد مرتبط بودن محصولاتشان با محتوای مشکل‌ساز پلتفرم را ترک کردند.

ماسک همچنین راه را برای بازگشت دونالد ترامپ به توییتر باز کرده است، اما رئیس‌جمهور سابق آمریکا هنوز استفاده از این پلتفرم را از سر نگرفته و به جای آن، پست‌های خود را در سایت رسانه اجتماعی خود انتخاب کرده است.

ماسک به سی‌ان‌بی‌سی گفت: اگر ترامپ بازگردد و ادعاهای بی‌اساس درباره انتخابات ۲۰۲۰ منتشر کند، ویژگی «یادداشت‌های جامعه» به کاربران توییتر اجازه می‌دهد به اطلاعات نادرست اشاره کنند و افزود که او شخصاً فکر نمی‌کند که انتخابات همانطور که ترامپ ادعا می‌کند «دزدیده شده است».

علیرغم مواضع اعلام شده ماسک در مورد آزادی بیان، و همچنین انتقاد شدید او از تعدیل محتوا در انتخابات 2020، توییتر اخیرا اعتراف کرد که تحت فشار دولت ترکیه برای حذف محتوا قبل از انتخابات آخر هفته گذشته قرار گرفته است.

این شرکت روز دوشنبه در بحبوحه اعتراض به نفاق آشکار گفت: «ما آنچه را که تصور می‌کردیم آخرین تهدید برای متوقف کردن سرویس است – پس از چندین هشدار دریافت کردیم.

بنابراین برای اینکه توییتر در آخر هفته انتخابات در دسترس باشد، روی چهار حساب کاربری و 409 توییت که با حکم دادگاه شناسایی شده بودند، اقدام کرد.

ماسک به CNBC گفت که او به ویژه بر روی هوش مصنوعی در تسلا تمرکز خواهد کرد، که در حال حاضر از چنین فناوری برای قابلیت های خودران استفاده می کند.

ماسک درباره هوش مصنوعی تسلا که برای رانندگی خودران استفاده می‌شود، گفت: «فکر می‌کنم تسلا یک لحظه ChatGPT خواهد داشت؛ می‌توانم بگویم حداکثر تا سال آینده.

ربات‌های ChatGPT از استارت‌آپ OpenAI، که ماسک به ایجاد آن کمک کرد، تخیل را جذب کرده و ترس‌هایی را در مورد هوش مصنوعی قدرتمند برانگیخته است.

ماسک با اشاره به سرمایه‌گذاری حدود 50 میلیون دلاری خود در این استارت‌آپ، مدعی شد: من دلیل وجود OpenAI هستم.

“من به این نام رسیدم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)