ایالات متحده دیگر درباره قربانی حمله سوریه مطمئن نیست – WaPo – RT World News

بر اساس گزارش ها، این تردیدها پس از آن به وجود آمد که بستگان گفتند مرد کشته شده توسط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی یک کشاورز صلح طلب بود و عضو القاعده نبود.

واشنگتن پست روز پنجشنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، مردی که در اوایل ماه جاری در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در شمال غربی سوریه کشته شد، احتمالاً آنطور که پنتاگون قبلاً ادعا کرده بود، یکی از رهبران ارشد القاعده نبوده است.

ارتش آمریکا تاکنون از ذکر نام هدف این حمله خودداری کرده است. با این حال، بستگان و همسایگان قربانی ادعا می کنند که وی هیچ وابستگی به شبه نظامیان اسلامگرا نداشته است.

دو مقام ناشناس که پست به آنها اشاره کرده است، در مورد این حمله که در روز 3 مه در یک منطقه روستایی در استان ادلب رخ داد، تردیدهایی را مطرح کردند.

“ما دیگر مطمئن نیستیم که یک مقام ارشد AQ را کشته ایم.” یکی از مقامات با اشاره به القاعده گفت. مقام دوم افزود که اگرچه ما معتقدیم که این حمله هدف اصلی را نکشته است، اما معتقدیم که این فرد القاعده است.

به گزارش پست، ساکنان روستای سوری هدف حمله آمریکا هویت قربانی را لطفی حسن میستو، کشاورز 56 ساله و پدر 10 فرزند معرفی کردند. آنها به روزنامه گفتند که این مرد مراقب گله خود بود. گوسفند زمانی که با موشک هلفایر کشته شد. اعضای خانواده و همسایگان اصرار دارند که میستو هیچ ارتباطی با هیچ گروه شبه نظامی نداشته است.


پنتاگون در حمله هواپیمای بدون سرنشین که منجر به مرگ کودکان شد، افکار عمومی را گمراه کرد - NYT

“اگر آنها ادعا کنند که او یک تروریست است یا کسی را از القاعده گرفته اند، همه آنها دروغگو هستند.” برادر میستو به پست گفت.

مایکل لاهورن، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده گفت که ارتش “همه این اتهامات را جدی می گیرد و در حال بررسی است تا مشخص کند آیا این اقدام ممکن است ناخواسته به آسیب رساندن به غیرنظامیان منجر شده باشد یا خیر.”

هنگامی که مختصاتی برای محل حمله، که در نزدیکی خانه و مزرعه مرغ میستو فرود آمد، ارائه شد، یک مقام دفاعی ناشناس به پست گفت که این مکان یک مکان است. “منطقه مورد علاقه شناخته شده” به القاعده ساکنان محلی با این ادعا مخالفت کردند و اصرار داشتند که تروریست ها در نزدیکی خانه میستو زندگی یا فعالیت نمی کنند.

پنتاگون قبلاً مجبور شده بود اعتراف کند که حمله هواپیماهای بدون سرنشین مشابه در کابل در سال 2021 یک حمله بوده است. “اشتباه غم انگیز” ایالات متحده در ابتدا ادعا کرد که یک ستیزه جوی سطح بالای دولت اسلامی (داعش، سابقاً داعش/داعش) را کشته است، اما بعداً اذعان کرد که در این حمله تنها 10 غیرنظامی کشته شدند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: