ایالات متحده بیش از یک تیراندازی جمعی در روز دارد – کاخ سفید – اخبار RT World

به گفته سخنگوی کاخ سفید، در سال جاری تاکنون بیش از 14000 نفر بر اثر خشونت های مسلحانه جان خود را از دست داده اند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که ایالات متحده در 128 روز اول سال 2023 شاهد 201 تیراندازی جمعی بوده است.حساب های پیشروقتل عام روز شنبه در یک مرکز خرید در آلن، تگزاس، که هشت کشته و هفت زخمی برجای گذاشت، ظاهراً بیست و یکمین تیراندازی جمعی سال را رقم زد.

برآوردهای موثق نشان می دهد که بیش از 14000 نفر در سال جاری بر اثر خشونت با اسلحه جان خود را از دست داده اند. این یک بحران است. این بحرانی است که جمهوری خواهان کنگره از پرداختن به آن امتناع می ورزندژان پیر گفت.

او از کنگره خواست تا اقدامات کنترل اسلحه را تصویب کند که قبلاً نتوانسته بود حمایت قانونگذاری دو حزبی را جلب کند و جمهوری خواهان را به خاطر موج خشونتی که او اصرار داشت که کشور را فراگرفته سرزنش کرد.


حوادث تیراندازی فعال کاهش یافت، اما تلفات افزایش یافت - FBI

کنگره باید سلاح های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا را ممنوع کند، مصونیت قانونی تولیدکنندگان اسلحه را از بین ببرد.ذخیره سازی ایمنژان پیر با ابراز تاسف از اینکه رئیس جمهور جو بایدن دوجین فرمان اجرایی مبنی بر محدود کردن فروش و استفاده از سلاح گرم صادر کرده است، و بررسی‌های پیشینه جهانی را تصویب کرد، اما کنگره با قانون کنترل اسلحه خود پاسخی نداده است.

جمهوری خواهان در حال حاضر اکثریت کمی در مجلس نمایندگان دارند در حالی که دموکرات ها کنترل سنا را در اختیار دارند. حزب بایدن تا انتخابات میان دوره ای سال 2022 کنترل هر دو اتاق را در اختیار داشت.

به نظر می رسد آمار تیراندازی دسته جمعی ژان پیر از بایگانی خشونت با اسلحه گرفته شده است، که تیراندازی دسته جمعی را به عنوان حادثه ای تعریف می کند که در آن “حداقل چهار قربانی تیراندازی می‌شوند، چه مجروح یا کشته شده‌اند، بدون احتساب تیراندازی که ممکن است در این حادثه کشته یا مجروح شده باشد.

مرگ و میر ناشی از خودکشی 57 درصد از 14836 مرگ ناشی از اسلحه ثبت شده توسط آرشیو خشونت با اسلحه در سال 2023 را تشکیل می دهد، که حدود 66 مورد از 115 مرگ ناشی از اسلحه ثبت شده در روز خودکشی است. طبق تعریف آرشیو، تعداد تیراندازی های دسته جمعی از 690 مورد در سال 2021 به 647 مورد در سال گذشته کاهش یافته است.

اف‌بی‌آی معمولاً تیراندازی دسته‌جمعی را تیراندازی که در آن چهار نفر یا بیشتر کشته می‌شوند تعریف می‌کند. با این تعریف، امسال حدود 21 مورد بوده است. به گفته FBI، تعداد “تیرانداز فعالحوادث در ایالات متحده در سال 2022 نسبت به سال 2021 کاهش یافت و از 61 به 50 نفر کاهش یافت.

بایدن سال گذشته یک بسته کنترل اسلحه را امضا کرد که به ایالت ها 750 میلیون دلار بودجه برای اجرای آن اعطا کرد.پرچم قرمز“قوانین، تقویت بررسی پیشینه، و غیرقانونی کردن”خریداران کاه“روش خرید اسلحه برای کسی که در غیر این صورت در بررسی پیشینه شکست می خورد. مقررات جدید تأثیر قابل توجهی بر میزان تیراندازی در ایالات متحده نداشته است.