ایالات متحده به اکثر رژیم های خودکامه سلاح می فروشد – The Intercept – RT World News

به گفته این روزنامه، واشنگتن در سال 2022 به حداقل 48 کشور که تحت حاکمیت استبدادی طبقه بندی شده بودند، سلاح فروخت.

بر اساس تحلیلی که روز پنجشنبه توسط The Intercept منتشر شد، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در سال 2022 به حداقل 57 درصد از رژیم های خودکامه جهان سلاح فروخت.

این نشریه آمریکایی در بررسی طولانی رویه‌های خرید و فروش تسلیحات ایالات متحده و داده‌های اخیر دولتی که اخیرا منتشر شده است، خاطرنشان کرد که واشنگتن از پایان جنگ سرد سالانه حدود 40 درصد از فروش جهانی تسلیحات را به خود اختصاص داده است.

طبق یک سیستم طبقه‌بندی که در دانشگاه گوتنبرگ سوئد ابداع شده است، ایالات متحده در سال 2022 سلاح‌ها را بین حداقل 48 کشور از 84 کشور (57%) توزیع کرده است که توسط پروژه “انواع دموکراسی” به عنوان تحت استبدادی یا مستبد توصیف شده است. حکومت استبدادی

مطالعه سوئدی دولت‌های جهانی را در مقیاسی از «خودکامگی بسته» تا «لیبرال دموکراسی» طبقه‌بندی کرد و عمدتاً از روش‌شناسی برای تشخیص اینکه انتخابات یک کشور چقدر آزاد و منصفانه است، استفاده می‌کرد.

صادرات تسلیحات ایالات متحده معمولاً به دو دسته تقسیم می شود: فروش نظامی خارجی (FMS) و فروش مستقیم تجاری (DCS). FMS از دولت ایالات متحده می‌خواهد که به عنوان یک واسطه مستقیم عمل کند و واشنگتن دارایی‌ها را از یک سازنده تسلیحات قبل از ارائه آن به یک دولت خارجی خریداری می‌کند.


چین از فروش تسلیحات آمریکا به تایوان انتقاد کرد

در همین حال، معاملات DCS تا حد زیادی نقش واسطه‌ای دولت را حذف می‌کند و به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد مستقیماً به خارج از کشور بفروشند. هر دو نوع فروش نیاز به تایید کامل واشنگتن دارند.

بر اساس داده‌های دولت، ایالات متحده سال گذشته در قراردادهای FMS به 142 کشور و منطقه تسلیحات فروخت و 85 میلیارد دلار فروش دوجانبه داشت. در اولین سال کامل ریاست جمهوری بایدن، فروش تسلیحات ایالات متحده به کشورهای خارجی به 206 میلیارد دلار رسید که از رکورد 192 میلیارد دلاری دوران ترامپ فراتر رفت.

ایالات متحده در طول درگیری خود با روسیه، تامین کننده کلیدی تسلیحات اوکراین بوده است. با این حال، The Intercept خاطرنشان کرد که این به طور کامل رونق صنعت صادرات تسلیحات واشنگتن در سال گذشته را توضیح نمی دهد، زیرا بسیاری از تسلیحات در قالب کمک های بلاعوض در اختیار کیف قرار گرفت. حمله روسیه نیز پنج ماه پس از سال مالی 2022 آغاز شد.

یافته های این تحلیل در تضاد با موضع اغلب مکرر بایدن در مخالفت با دولت های استبدادی است. رئیس جمهور آمریکا سال گذشته در یک سخنرانی در ورشو، درگیری بین دموکراسی و استبداد را یک نبرد توصیف کرد “میان آزادی و سرکوب” و “بین نظم بین المللی مبتنی بر قوانین و نظمی که با زور وحشیانه اداره می شود.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: