ایالات متحده برای شکستن قوانین بین المللی “باید در اسکله” باشد – چین – اخبار RT World

وانگ ونبین، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا گفت واشنگتن در موقعیتی نیست که به سمت پکن انگشت نشان دهد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین مدعی شد که ایالات متحده آشکارا قوانین بین المللی را نقض کرده و قوانین خود را به زور بر جهان تحمیل کرده است. این اظهارات در پی گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی واشنگتن و متحدانش برای استفاده از نشست آتی G7 برای درخواست از چین صورت گرفت “مسئولانه عمل کنید.”

در جریان کنفرانس مطبوعاتی منظم وانگ در روز پنجشنبه، یک روزنامه نگار با گلوبال تایمز چین به این گمانه زنی اشاره کرد که رهبران گروه 7 از پکن خواهند پرسید. “رعایت قوانین بین المللی” هنگامی که آنها در اواخر این ماه در ژاپن ملاقات می کنند.

وانگ با صدور یک پاسخ طولانی، با ادعای آن شروع کرد “برای اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان” عبارت “قوانین بین المللی” به معنای استانداردهای اساسی روابط مندرج در منشور ملل متحد.

با این حال، وقتی G7 در مورد قوانین بین المللی صحبت می کند، منظور آنها قوانین غربی است. او ادامه داد. این قوانین به جای منافع مشترک جامعه بین‌المللی، در خدمت منافع کشورهای بسیار کمی از جمله G7 است.»




در حالی که ایالات متحده از چین خواسته تا از این قوانین تبعیت کند، از 17 سازمان بین المللی و معاهده کناره گیری کرده است. “جاسوسی بی رویه” بر متحدان و دشمنانش یکسان، «کشورهای دارای سلاح قوی دیپلماتیک و اعمال فشار اقتصادی و مداخله نظامی» وانگ مبارزه کرد.

آمریکا آشکارا به افغانستان، عراق و سوریه و دیگر کشورهایی که کوچکتر و ضعیفتر از آمریکا هستند حمله کرده و دهها میلیون غیرنظامی بی گناه را کشته و آواره کرده است. این مقام افزود. وقتی نوبت به قوانین بین‌المللی می‌رسد، جای ایالات متحده در اسکله است. این در موقعیتی نیست که با انگشت به سوی کشورهای دیگر اشاره کند.»

مشخص نیست که خبرنگار گلوبال تایمز به کدام گزارش اشاره کرده است. با این حال، روزنامه نیکی ژاپن هفته گذشته گزارش داد که بیانیه مشترک G7 – که معمولاً پس از اجلاس سران منتشر می شود – شامل یک بخش کامل است که از چین می خواهد تا “مسئولانه عمل کن” در رابطه با ادعای تایوان و رابطه آن با روسیه.

زبان بیانیه احتمالاً منعکس کننده بیانیه مشترک وزرای خارجه G7 است که ماه گذشته منتشر شد. در آن بیانیه، وزرا پکن را به نقض حقوق بشر در سین کیانگ و تبت متهم کردند، ادعاهای این کشور در دریای چین جنوبی را محکوم کردند و خواستار اقدام این کشور شدند. “به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین المللی.”

مقامات چینی بارها چنین پیام‌هایی از سوی غرب را رد کرده‌اند و وانگ قبلاً اعلام کرده بود که پکن به اتهامات کشوری که مرتکب می‌شود گوش نخواهد کرد. جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: