ایالات متحده، بریتانیا، کانادا مشاوره سفر برای شهروندان پاکستانی صادر می کنند

ایالات متحده، بریتانیا، کانادا مشاوره سفر برای شهروندان پاکستانی صادر می کنند

پس از دستگیری عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، تظاهراتی در سراسر پاکستان آغاز شد. (فایل)

اسلام آباد پاکستان:

به گزارش ARY News، ایالات متحده، بریتانیا و کانادا به دلیل ناآرامی های سیاسی پس از دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، توصیه های سفر جدیدی را برای شهروندان خود صادر کرده اند.

به گزارش ARY News، عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) توسط دفتر ملی پاسخگویی (NAB) در پرونده فساد القادر تراست دستگیر شد. پس از دستگیری وی، کارگران تحریک انصاف در سراسر کشور دست به تظاهرات زدند و خواهان آزادی او شدند. همزمان با شروع اعتراضات در مناطق مختلف پاکستان، ایالات متحده، کانادا و بریتانیا توصیه‌هایی برای سفر شهروندان و کارکنان دیپلماتیک خود صادر کرده‌اند.

سفارت آمریکا برای اتباع خود در پاکستان هشدار سفر اعلام کرده است. در آخرین توصیه سفارت ایالات متحده آمده است: “سفارت ایالات متحده گزارش های قبلی در مورد درگیری بین تظاهرکنندگان و پلیس در اسلام آباد و همچنین تظاهرات پراکنده در حال انجام یا برنامه ریزی در جاهای دیگر در سراسر پاکستان را زیر نظر دارد.”

سفارت ایالات متحده در اسلام آباد قرارهای کنسولی را برای 10 می به دلیل “اختلال و محدودیت های ترافیکی سیاسی” لغو کرده است. طبق گزارش ARY News، به شهروندان ایالات متحده توصیه شده است که هوشیاری بیشتری داشته باشند و از مکان‌هایی با جمعیت زیاد اجتناب کنند.

سفارت ایالات متحده از مردم خواست تا برنامه‌های امنیتی شخصی را بررسی کنند، مدارک شناسایی همراه داشته باشند و درخواست‌های مجری قانون را دنبال کنند و از محیط اطراف خود آگاه باشند و رسانه‌های محلی را برای به‌روزرسانی نظارت کنند.

دفتر مشترک المنافع و توسعه خارجی بریتانیا (FCDO) به شهروندان خود توصیه کرد از هرگونه تظاهرات سیاسی، تجمعات گسترده مردم و رویدادهای عمومی خودداری کنند و آماده تغییر برنامه ها در صورت لزوم باشند. FCDO بریتانیا از مردم خواست تا اخبار محلی را پیگیری کنند.

دفتر توسعه و مشترک المنافع خارجی بریتانیا اعلام کرد: “تظاهرات عمومی در پاکستان رایج است. شما باید اخبار محلی را دنبال کنید. اعتراضات می تواند بدون هشدار کمی رخ دهد و در حالی که اکثر آنها مسالمت آمیز هستند، می توانند به خشونت تبدیل شوند و به سرعت تشدید شوند.” گزارش خبری.

در همین حال، دولت کانادا از شهروندان و کارکنان دیپلماتیک خود خواست تا به دلیل “وضعیت غیرقابل پیش بینی امنیتی” در پاکستان احتیاط زیادی به خرج دهند. در ادامه آمده است: «تهدید تروریسم، ناآرامی های مدنی، خشونت های فرقه ای و آدم ربایی وجود دارد».

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به بازداشت عمران خان گفت که ایالات متحده موضعی در قبال یک نامزد سیاسی یا حزب ندارد و خواستار احترام به اصول دموکراتیک شد.

کارین ژان پیر در کنفرانس مطبوعاتی گفت: “ایالات متحده موضعی در مورد یک نامزد سیاسی یا حزب در مقابل دیگری ندارد. ما خواستار احترام به اصول دموکراتیک و حاکمیت قانون در سراسر جهان هستیم.”

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در یک کنفرانس خبری مشترک گفت: “ما فقط می خواهیم مطمئن شویم که هر اتفاقی که در پاکستان می افتد با حاکمیت قانون و قانون اساسی مطابقت دارد.”

در همین حال، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا تاکید کرد: “ما می خواهیم شاهد دموکراسی صلح آمیز در آن کشور باشیم. ما می خواهیم شاهد رعایت حاکمیت قانون باشیم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)