اوکراین تانک‌های مستهلک شده آمریکا را دریافت خواهد کرد – رسانه – اخبار RT World

یو اس ای تودی روز دوشنبه گزارش داد که ارتش ایالات متحده در حال حاضر در حال تعمیر تانک های قدیمی ام 1 آبرامز برای تحویل به اوکراین است و آنها را از فناوری سطح بالایی محروم می کند تا از دستگیری روس ها جلوگیری کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ژانویه اعلام کرد که کی‌یف تانک‌های اصلی جنگی آمریکا را دریافت خواهد کرد “پوشش دادن” برای اینکه آلمان از ارسال پلنگ های خودش چشم پوشی کند. پنتاگون در ابتدا اعلام کرد که 31 مدل از M1A2 ارسال خواهد شد. با این حال، برنامه‌ها تا ماه مارس تغییر کردند، زیرا ارتش ایالات متحده تصمیم گرفت به جای آن مدل‌های قدیمی M1A1 را بازسازی کند.

این “فناوری پایین تر” تانک ها نخواهند داشت “حساس” دو مقامی که مجاز به صحبت علنی نبودند به USA Today گفتند: فناوری‌هایی که روس‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، مانند سیستم‌های هدف‌گیری پیشرفته برای تفنگ اصلی 120 میلی‌متری. این رسانه همچنین به نقل از یک کارشناس شرکت RAND، که گفت روسیه می تواند تانک های تصرف شده را از نظر آسیب پذیری آزمایش کند.

این غول 70 تنی با موتور توربین گاز در دهه 1970 ساخته شد و اولین بار در جنگ خلیج فارس در سال 1991 شاهد نبرد بود. از آن زمان، نسخه‌های صادراتی حذف شده به عربستان سعودی، کویت، مصر، مراکش، عراق و استرالیا ارائه شده است.


سلاح جدید

قرار است سربازان اوکراینی آموزش مدیریت تانک های چهار نفره را آغاز کنند “بعد از این ماه” در پایگاه های آمریکا در آلمان این آموزش حدود ده هفته طول خواهد کشید. انتظار می‌رود که تانک‌ها در اواخر سال جاری وارد بازار شوند، بنابراین، تانک‌های مورد انتظار کیف را از دست خواهند داد “هجومی بهاری.”

“ما در سریع ترین زمان ممکن حرکت می کنیم” سرهنگ مارتین اودانل، سخنگوی ارتش آمریکا در اروپا و آفریقا به یو اس ای تودی گفت. می تواند طول بکشد “سال ها” وی افزود: برای نوسازی یک مخزن صادراتی.

نیروی زرهی اوکراین که در نبردهای سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود، با تانک های T-72 ارسال شده توسط لهستان، چک و اسلواکی و همچنین T-55 های قدیمی از اسلوونی تا حدودی تکمیل شد. با تمام شدن این سلاح‌ها، کیف به دنبال سلاح‌های غربی بود.

از اعلام آبرامز بایدن برای تحت فشار قرار دادن اولاف شولز صدراعظم آلمان برای تایید تحویل لئوپارد 1 و 2 MBT، ابتدا از دیگر اعضای ناتو و سپس توسط برلین استفاده شد. بریتانیا همچنین 14 تانک چلنجر 2 را فرستاده است که قبلاً آماده بازنشستگی آنها شده بود.

در همین حال، روسیه برخی از پیشرفته ترین تانک های خود از جمله تی-90 ام و تی-14 آرماتا را در میدان نبرد اوکراین مستقر کرده است.