اوباما از واقعیت های جداگانه آمریکایی ها ابراز تاسف می کند – RT World News

رئیس جمهور سابق ایالات متحده استدلال کرده است که “رسانه های منقطع” باعث شده است که مردم آنقدر از هم جدا شوند که حقایق مشابه را ببینند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شده است که آمریکایی‌ها توسط رسانه‌های قطبی این کشور آنقدر تقسیم شده‌اند که حتی نمی‌توانند به چالش‌های بحث برانگیز بر اساس درک مشترک از واقعیت بپردازند.

“چیزی که من بیش از همه نگران آن هستم درجه ای است که ما در حال حاضر گفتگوهای دوگانه داریم، تا حدی به این دلیل که ما رسانه ای تقسیم شده داریم.” اوباما در یک ‘صبح های CBS’ مصاحبه روز سه شنبه پخش شد وی افزود، زمانی که کشور تنها سه رسانه اصلی تلویزیونی داشت، «مردم احساس مشابهی از اینکه چه چیزی درست است و چه چیزی نیست، چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست، دریافت می کردند. امروز، چیزی که من بیشتر نگران آن هستم این واقعیت است که به دلیل انشعاب رسانه ها، ما تقریباً واقعیت های متفاوتی را اشغال کرده ایم.»

اوباما گفت که نسل‌های گذشته آمریکایی‌ها می‌توانستند بر اساس یک دیدگاه مشترک از واقعیت‌ها با مسائل روبرو شوند، حتی اگر در تصمیم‌گیری‌های سیاسی اختلاف نظر داشتند. “در گذشته، همه می‌توانستند بگویند، “خوب، ممکن است در مورد چگونگی حل آن اختلاف نظر داشته باشیم، اما حداقل همه ما موافقیم که، بله، این یک مسئله است.” حالا مردم خواهند گفت: “خب، این اتفاق نیفتاد” یا “من این را باور ندارم” یا “من به علم اهمیتی نمی دهم” یا “من نگران این متخصصان نیستم” می دانید، «زیرا همه آنها لیبرال هستند» یا، می دانید، «این فقط یک تبلیغات محافظه کارانه است».


راه اندازی «وزارت حقیقت» جدید آمریکا

رئیس جمهور سابق گفت یکی از اهداف او کمک به حل چگونگی بازگشت آمریکا به یک است “مکالمه مشترک” بر اساس الف “مجموعه مشترک حقایق.” او قبلاً هشدار داده بود “اطلاعات غلط” و انشعاب رسانه ها باعث تفرقه بیشتر آمریکایی ها و ایجاد دموکراسی می شود “پیچیده تر.” در ژانویه 2018، یک سال پس از ترک قدرت، اوباما گفت که بزرگترین مشکل کشور این است که مردم در یک رابطه مشترک با یکدیگر نیستند. “پایه مشترک حقایق” – ضعفی که گفته می شود روسیه با مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2016 از آن سوء استفاده کرد.

با این حال، دیدگاه های حزبی خود اوباما در استدلال های او در مورد آوردن آمریکایی ها به یک صفحه واقعی نفوذ می کند. ادعاهای حزب دموکرات در مورد دخالت روسیه در انتخابات تا حد زیادی بی اساس بود. رابرت مولر، بازپرس ویژه آمریکا “روسیاگیت” تحقیقات نشان داد که تیم کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ با دولت روسیه تبانی نکرده است. یکی دیگر از گزارش‌های بازپرس ویژه که روز دوشنبه پس از تحقیقات چهار ساله منتشر شد، نشان می‌دهد که اف‌بی‌آی هرگز شواهد کافی برای شروع تحقیقات خود در مورد کمپین ترامپ نداشته است.

اوباما آخرین اظهارات خود را در مورد واقعیت های تقسیم شده در چارچوب دیدگاه خود مبنی بر اینکه آمریکا به محدودیت های شدیدتر در مورد مالکیت اسلحه نیاز دارد، بیان کرد. در استرالیا، 50 سال پیش یک تیراندازی دسته جمعی داشتید، و آنها گفتند: “اوه، ما دیگر این کار را نمی کنیم.” او گفت. “معمولاً شما انتظار دارید که یک جامعه زمانی که فرزندان شما در معرض خطر هستند، اینگونه واکنش نشان دهد.”

بیشتر بخوانید:
رسانه های اصلی مرده اند – سناتور آمریکایی