الماس کوهنور در آستانه تاجگذاری پادشاه چارلز در کانون توجه قرار گرفت

الماس کوهنور در آستانه تاجگذاری پادشاه چارلز در کانون توجه قرار گرفت

میراث استعمار توسط امپراتوری بریتانیا با پرسش‌های مربوط به هویت و ملیت وزن دارد (پرونده)

شاه چارلز توسط اسقف اعظم کانتربری هدایت خواهد شد تا در مراسم تاجگذاری آتی خود، آنچه را که اشتباه است، تنبیه و اصلاح کند، آنچه را که در نظم است تأیید کند.

این زبان فقط نمادین نیست. این قرارداد بین پادشاه و مردم بریتانیا است.

در طول تاریخ بریتانیا، این قرارداد اغلب از طریق جواهرات تاج و دیگر تاجگذاری‌ها نشان داده شده است، که نقشی کلیدی در عروج رسمی چارلز به تاج و تخت بریتانیا خواهد داشت. عظمت، تماشایی و شهرت از دیرباز با خانواده سلطنتی بریتانیا همراه بوده است و جواهرات تاج به طور سنتی هر یک از این جنبه ها را تقویت کرده اند.

اما در قرن بیست و یکم، زمان آن فرا رسیده است که پادشاه به عهد خود برای «اصلاح آنچه ناموفق است» و بازگرداندن آن جواهرات گرانبها عمل کند.

جواهرات در مرکز قرار می گیرند

من یک محقق مهاجر و معلم تاریخ سیاست هویت، آسیب های تاریخی و تاریخ بریتانیا هستم.

تاریخ استعماری و امپراتوری سه قطعه معروف از شاهکارهای بریتانیا – تاج سنت ادوارد (تاج ایالت امپراتوری) و عصای حاکم و تاج ملکه مادر فقید – در طرح های خود نشانه های استعمار را به شکل کولینان در بر می گیرد. الماس I، Cullinan II و Koh-i-Nor و همچنین هزاران جواهرات دیگر.

این الماس ها تاریخچه دردناکی دارند و با این حال دو تای آنها در زمان تاج گذاری پادشاه چارلز در زمان درد حاد پس از استعمار در مرکز صحنه قرار دارند. خانواده سلطنتی از این تاریخ آگاه است. احتمالاً به همین دلیل است که از گنجاندن الماس کوه نور در مراسم تاجگذاری خودداری کرده است.

در میان بحث‌های عمومی درباره تاریخ استعمار بریتانیا، درخواست‌هایی مبنی بر بازگرداندن الماس کوه نور به جنوب آسیا مطرح شده است (اگرچه دولت هند اعلام کرده است که این ادعا را رسماً به پایان رسانده است).

با این وجود، دیگر جواهرات تاج در بیشتر مراسم به نمایش گذاشته می شود: تاج سنت ادوارد، عصای حاکم، شمشیر دولت و گوی حاکم، و همچنین لباس تاج گذاری که با جواهرات گرانبها تعبیه شده است.

این نمایش برای جلب توجه، تقویت هویت بریتانیایی و غوطه ور کردن شهروندان بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع در روابط حاکمیت و رعیت در نظر گرفته شده است. امروز این یک هدف مهم است زیرا هویت سلطنت در حال حاضر و آینده در خطر است.

جواهرات تاج دزدیده شده

میراث استعمار توسط امپراتوری بریتانیا – و تلاش‌های استعمار زدایی در انگلستان در قرن‌های 20 و 21 – با آسیب‌های روحی و پرسش‌هایی در مورد هویت و ملیت سنگینی می‌کند.

تاجگذاری پادشاهان انگلیسی به ادگار در سال 973 بعد از میلاد نشان دهنده انتقال قدرت است، پادشاهان و رعایای آنها را تعریف می کند و مهارت های انسانی حکومت داری را از مهارت های ظاهراً الهی متمایز می کند.

با این حال، در قرن بیست و یکم، جواهرات تاج و تخت سلطنتی در بحبوحه استعمارزدایی و تلاش‌های مداوم برای ترمیم روابط جهانی بریتانیا تحت نظارت شدید قرار دارند.

هویت و تعمیر در مرکز تحولات کنونی قرار دارد و اهمیت این تاجگذاری – و خود شاه چارلز را تقویت می کند.

تمرکز شدید بر معنای سلطنت پس از مرگ ملکه الیزابت نشان می دهد که مردم در حال بحث درباره ارتباط و ارزش آن در قرن بیست و یکم هستند.

من با زندگی و تدریس در کانادا، در قلمرو واگذار نشده Tk’emlups te Secwepemc، به واکنش بی‌رحمانه رهبران بومی به دعوت‌ها برای شرکت در مراسم تشییع جنازه او توجه کرده‌ام. اینکه برخی از رهبران بومی از درگذشت او احساس ماتم نکردند، تأثیر استعمار بر سلطنت را منعکس می کند.

تهاجم استعماری

در نتیجه، جواهرات تاج نشان دهنده چیزی بسیار بیشتر از عظمت تاریخ بریتانیا هستند، زیرا آنها جواهراتی را در خود جای داده اند که مصنوعات تهاجم و ایدئولوژی استعماری هستند.

اگر بینندگان مراسم تاجگذاری مسحور عظمت و عظمت تاریخی مراسم تاجگذاری هستند، آیا آنها نیز مسحور گذشته بی رحمانه استعماری بریتانیا هستند؟

به طور خاص، آیا بینندگان از تضاد بین خلوص و تقدس فرضی تاج سنت ادوارد، تاج امپراتوری، عصای فرمانروا و گوی و خاستگاه وحشیانه و تحقیرآمیز استعماری جواهراتی که در آنها تعبیه شده است، متعجب خواهند شد؟

اگر می‌خواهیم سلطنت همچنان مرتبط باقی بماند، آگاهی و تصدیق کامل از آن ریشه‌ها باید بخشی از تاجگذاری باشد.

الماس های Cullinan I و Cullinan II نمادی از گذشته استعمار و امپراتوری بریتانیا هستند. آنها به ترتیب در عصای فرمانروا و تاج سلطنتی سلطنتی قرار دارند.

آنها نمادهای ظاهری قدرت، عدالت و عدالت هستند، اما اصلاً آن ویژگی ها را ندارند. حضور آنها در جواهرات تاج لکه ننگی بر تاج گذاری است.

الماس کوه نور

همین امر در مورد الماس کوه نور نیز صادق است، که در سال 1849 توسط مهاراجه دولیپ سینگ 10 ساله به شرکت هند شرقی بریتانیا به زور “هدیه” شد و متعاقباً برای تاجگذاری ملکه مادر در سال 1937 در تاج پادشاهی فقید قرار گرفت. .

اگرچه در مراسم تاج گذاری چارلز دیده نمی شود، اما هنوز در میان جواهرات تاج قرار دارد – و به سختی تجسم فضیلت است.

چهره‌های سیاسی هند همچنان برای بازگشت کوه نور تلاش می‌کنند، از جمله یکی از نوادگان مهاتما گاندی، که به بازگشت آن به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم «کفاره» بریتانیا برای استعمار بی‌رحمانه هند از هفدهم تا بیستم اشاره کرده است. قرن ها

برخی از جواهرات تاج در معرض تماس برای بازگرداندن نیستند. آنها عبارتند از یاقوت کبود آبی در تاج سنت ادوارد، که در سال 1661 ساخته شد، و اسپینل معروف به یاقوت شاهزاده سیاه در تاج سلطنتی، که در سال 1937 ایجاد شد.

با این حال، آنها از ویژگی های یک پادشاه می کاهند. آنها به عنوان نمادهای ثروت عظیم، سؤالاتی را در مورد هدفی که رژیم سلطنتی در عملکرد کشوری که با چالش های اقتصادی، اختلالات فرهنگی، چالش های مهاجرت، بحران های اقلیمی و سابقه نژادپرستی و نابرابری نهادی درگیر است، ایجاد می کند.

اگر پادشاه چارلز واقعاً می خواهد آنچه را که اشتباه است مجازات و اصلاح کند، و آنچه را که در نظم است تأیید کند، پس باید با جواهرات تاج شروع کند – و آسیب وارد شده در به دست آوردن آنها را تصدیق و ترمیم کند.

گوهرها را پادشاه نمی‌سازد، و بازگرداندن آن‌ها می‌تواند سلطنت معاصر بریتانیا را در زمانی که نیاز فوری به این کار دارد، تقویت و مدرن‌سازی کند.

(نویسنده: آنی سنت جان استارک، استادیار تاریخ، دانشگاه تامپسون ریورز)

(بیانیه افشا: آنی سنت جان استارک وابسته به انجمن مطالعات حافظه، رئیس مشترک گروه کاری حافظه و تروما (MSA) و سردبیر مشترک مطالعات تروما بین رشته‌ای (د گروتر چاپ) است.

این مقاله از The Conversation تحت مجوز Creative Commons بازنشر شده است. مقاله اصلی را بخوانید.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)