اف‌بی‌آی بر سر طرح ادعایی رشوه بایدن، حزب جمهوری‌خواه را به چالش می‌کشد – اخبار RT World

این آژانس از ارائه مطالب حساس درباره شرایط احتمالی مربوط به رئیس جمهور ایالات متحده و یک شهروند خارجی خودداری می کند.

بر اساس نامه یک مقام ارشد آژانس که روز چهارشنبه منتشر شد، اف‌بی‌آی از ارائه اسناد اجرای قانون به قانون‌گذاران آمریکایی که برخی از جمهوری‌خواهان معتقدند می‌توانند معاملات تجاری جنایی مرتبط با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را روشن کند، خودداری کرده است.

هفته گذشته، با استناد به اطلاعات دریافتی از یک افشاگر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، جیمز کومر (کنتاکی) و سناتور چاک گراسلی (آیووا) از اف بی آی درخواست کردند که سوابق طبقه بندی نشده ای را تهیه کند که جزئیات یک احتمالی بالقوه را نشان دهد. “طرح جنایی شامل بایدن، معاون رئیس جمهور وقت و یک تبعه خارجی در رابطه با مبادله پول برای تصمیم گیری های سیاسی.”

این زوج به طور خاص همه فرم‌های به‌اصطلاح FD-1023 را – که توسط آژانس برای ثبت گزارش‌های تایید نشده از منابع انسانی محرمانه استفاده می‌شود – که در ژوئن 2020 ایجاد یا اصلاح شده و حاوی عبارت “بایدن” و همچنین سایر اسناد مرتبط است، احضار کرده بودند.

مردم آمریکا باید بدانند که آیا پرزیدنت بایدن ایالات متحده آمریکا را فروخت تا برای خودش پول درآورد. کامر نماینده کنگره در آن زمان گفت.


یکی دیگر از اعضای خانواده بایدن پول نقد خارجی گرفت - گزارش

با این حال، کریستوفر دانهام، دستیار موقت دفتر امور کنگره FBI، آب سردی بر این درخواست ریخت. این مقام در نامه ای در روز چهارشنبه گفت که چنین است “برای یکپارچگی کل فرآیند عدالت کیفری بسیار مهم است… این که FBI از افشای اطلاعات خودداری کند.” که می تواند به تحقیقات لطمه بزند، منجر به روندهای قضایی تعصب آمیز شود، یا باعث ایجاد برداشت نادرست در بین مردم شود.

دانهام نیز به این موضوع اشاره کرد “اطلاعات منابع انسانی محرمانه تایید نشده و بنا به تعریف ناقص است.” وی افزود که قوانین سختگیرانه ای در مورد زمان و چگونگی ارائه چنین اطلاعاتی در خارج از آژانس وجود دارد.

دو عضو جمهوری خواه این پاسخ را به باد انتقاد گرفتند، اما اشاره کردند که نشان می دهد سند احضار شده واقعا وجود دارد. بنابراین، این سوال باقی می‌ماند که اف‌بی‌آی برای بررسی اتهامات بسیار جدی از یک منبع قابل اعتماد ظاهراً FBI که معاون رئیس‌جمهور وقت بایدن را درگیر می‌کرد، چه کرد؟» سناتور گراسلی گفت.

رئیس جمهور ایالات متحده در ماه مارس پس از آن که کمیته نظارت مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان با استناد به سوابق بانکی ادعا کرد که چندین نفر از خانواده بایدن مبالغ هنگفتی از شرکت انرژی چینی CEFC دریافت کرده اند، خود را در آب داغ دید. کمیته متعهد شد آنچه را که نامیده است بررسی کند طرح های تجاری مشکوک و تعیین اینکه آیا رئیس جمهور بایدن به خطر افتاده و آیا تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده وجود دارد یا خیر.

خود بایدن این اتهامات را رد کرد “درست نیست” در حالی که سخنگوی کاخ سفید جمهوریخواهان را متهم کرد “عجیب حمله کردن” خانواده رئیس جمهور