اغتشاشگر کنگره طولانی‌ترین حکم را دریافت کرد – اخبار RT World

مردی از کنتاکی به دلیل نقشش در شورش در ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021 به 14 سال زندان محکوم شده است، که شدیدترین مجازاتی است که تا به امروز در پی صدها مورد مشابه مرتبط با ناآرامی ها صادر شده است.

قاضی ناحیه ایالات متحده آمیت مهتا روز جمعه حکم طولانی مدت را برای پیتر شوارتز 49 ساله صادر کرد. این مرد که متهم به حمله به افسران پلیس با اسپری فلفل و صندلی در جریان شورش بود، قبلاً به 10 اتهام از جمله چهار مورد حمله به جنایت و همچنین مقاومت یا ممانعت از افسران با استفاده از سلاح خطرناک مجرم شناخته شده بود.

در دادگاه، مهتا کلمات محبت آمیز کمی برای محکومین داشت و شوارتز را آ “سربازی علیه دموکراسی” که در آن شرکت کرد “نوعی آشوب، هرج و مرج که هرگز در تاریخ کشور دیده نشده بود.”

“شما زندانی سیاسی نیستید” قاضی ادامه داد “شما کسی نیستید که در برابر بی عدالتی بایستید یا با یک رژیم خودکامه مبارزه کنید.”


رهبران Proud Boys در توطئه 6 ژانویه مجرم شناخته شدند

در حالی که دادستانی بیش از 24 سال حبس را توصیه کرده بود، دفاع شوارتز تنها به چهار سال محکوم شد و ظاهراً مهتا حد وسط بین این دو را پیدا کرد. پس از خروج از زندان، او سه سال تحت نظارت آزاد خواهد شد.

قاضی به سابقه کیفری طولانی شوارتز که شامل 38 محکومیت از سال 1991 است، اشاره کرد و به او گفت افراد زیادی با سابقه جنایی مانند شما به این دادگاه مراجعه نکرده اند. چند مورد از اتهامات قبلی او مربوط به «تعرض یا تهدید به افسران یا دیگر شخصیت‌های مرجع،» به گفته دادستان جوسلین باند، که برگه رپ این مرد را نامیده است “فک انداختن.”

دفاع شوارتز استدلال کرد که اقدامات او بر اساس یک “سوء تفاهم” از انتخابات ریاست جمهوری 2020، اظهار داشت که پشیمان است. این رقابت به شدت مورد مناقشه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و متحدانش قرار گرفت، که ادعا کردند تقلب گسترده در رأی دهندگان به نفع جو بایدن صورت گرفته است، اما نتوانستند شواهد قانع کننده ای در انبوهی از پرونده های قضایی ارائه کنند.

وی ادامه داد: «دروغ‌های زیادی در آنجا وجود دارند که آزادند به تبلیغ «دروغ بزرگ» مبنی بر پیروزی ترامپ در انتخابات ادامه دهند که دونالد ترامپ یکی از برجسته‌ترین آنهاست. آقای شوارتز یکی از این افراد نیست. او می داند که اشتباه کرده است.» وکلای مدافع او نوشتند.

مجازات 14 ساله شوارتز به دنبال محکومیت 10 ساله دیگری توسط مهتا برای توماس وبستر، افسر پلیس بازنشسته نیویورک صادر شد که به دلیل حمله به یکی از اعضای مجری قانون در خارج از ساختمان کنگره در جریان شورش متهم شد. قبل از شوارتز، زندان وبستر طولانی ترین مدت زندانی بود که برای هر متهمی در تاریخ 6 ژانویه اعمال شد.

بیشتر بخوانید:
وکیل ادعایی را در مورد خبرچینان شورش کنگره ایالات متحده مطرح می کند