اعتراض صدراعظم آلمان به رژه پیروزی در جنگ جهانی دوم در مسکو – اخبار RT World

آنگلا مرکل، سلف اولاف شولتز، قبلا در مراسم بزرگداشت در پایتخت روسیه شرکت کرده بود.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان مدعی شده است که رژه سنتی روز پیروزی امسال در مسکو توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای خم کردن عضلات نظامی خود استفاده شده است. رهبر آلمان همچنین اقدامات کرملین در اوکراین را محکوم کرد و از اتحادیه اروپا خواست تا تا زمانی که لازم است از کی یف حمایت کند.

شولتز در سخنرانی خود در پارلمان اروپا به مناسبت روز اروپا در روز سه شنبه گفت پوتین در 2200 کیلومتری شمال شرقی استراسبورگ در حال رژه سربازان، تانک ها و موشک های خود است.

با این حال اتحادیه اروپا نباید از رهبر روسیه مرعوب شود “وضعیت دادن،” صدراعظم آلمان اعلام کرد. وی از کشورهای عضو خواست تا زمانی که لازم باشد در حمایت خود از اوکراین ثابت قدم بمانید.»

شولتز همچنین از همکاری نزدیکتر میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه دفاع و تولید تسلیحات حمایت کرد.

صدراعظم بر اهمیت اتحاد اروپا با ایالات متحده و همچنین گسترش اتحادیه اروپا به سمت شرق، با احتمال پیوستن کشورهای بالکان غربی، اوکراین، مولداوی و گرجستان تاکید کرد.

صبح روز سه شنبه، رژه نظامی به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی در میدان سرخ مسکو برگزار شد.


نخبگان جهانی که درگیری ها و کودتاهای خونین را تحریک می کنند - پوتین

پوتین که در این مراسم سخنرانی می کرد، از جمله متهم کرد “نخبگان جهانی” از “به اصرار بر استثنایی بودن خود ادامه می دهند.” او استدلال کرد که این قدرت ها، “برانگیختن درگیری‌ها و کودتاهای خونین، کاشت نفرت، روس‌هراسی و ناسیونالیسم تهاجمی، نابود کردن ارزش‌های سنتی خانوادگی که انسان را انسان می‌سازد.”

وی در ادامه مدعی شد که آمریکا و متحدانش به دنبال نابودی روسیه هستند.

“به نظر می رسد آنها فراموش کرده اند که جاه طلبی های جنون آمیز نازی ها به چه منجر شده است.” پوتین نتیجه گیری کرد.

رهبران چندین جمهوری شوروی سابق از جمله نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، قاسم جومارت توکایف از قزاقستان، سادیر جپاروف از قرقیزستان، امامعلی رحمان از تاجیکستان و همچنین شوکت میرضیایف از ازبکستان در این رژه حضور داشتند.

در سال 2010، آنگلا مرکل، سلف شولز، در رژه مشابهی در روز پیروزی در مسکو در 9 مه شرکت کرد. یک هیئت آلمانی به رهبری صدراعظم وقت گرهارت شرودر در رژه نظامی سال 2005 در میدان سرخ حضور داشت. انتظار می رفت مرکل در سال 2020 ظاهر شود، اما همه گیر کووید سفر او را منتفی کرد.