اسناد گم شده بزرگترین نیروگاه هسته ای جهان را در هاله ای از ابهام قرار می دهد – RT World News

یکی از کارمندان کاشیوازاکی-کاریوای ژاپن را پس از گذاشتن اوراق امنیتی روی سقف یک خودرو تحت نظارت بیشتر قرار داده است.

بازگشایی بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای جهان، کاشیوازاکی-کاریوای ژاپن، پس از آنکه یکی از کارمندانی که در خانه کار می‌کرد، انبوهی از اسناد را با گذاشتن آن‌ها در بالای خودرو گم کرد، با تردید بیشتری مواجه شد.

کاشیوازاکی-کاریوا ابتدا در پی فاجعه فوکوشیما در سال 2011 تعطیل شد و سازمان ناظر هسته ای ژاپن در اوایل این هفته ممنوعیت عملیات را به دلیل نگرانی های ایمنی تمدید کرد.

در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، اپراتور کارخانه، شرکت توکیو الکتریک پاور (تپکو)، فاش کرد که کارمند مورد نظر با گذاشتن کاغذها روی سقف خودرو و رانندگی کردن، دسته‌ای از کاغذها را گم کرده است.

این مرکز پس از اینکه یکی از ساکنان محلی برخی از اسناد را پیدا کرد که نحوه مقابله با آتش سوزی و سیل را شرح می داد، متوجه این حادثه شد. با این حال، 38 صفحه هنوز نامشخص است.


آلمان آخرین رآکتورهای هسته ای را تعطیل کرد

تپکو گفت که هشدارهایی را به کارمند و یکی از مدیران صادر کرده است و افزوده است که قوانین سختگیرانه ای را برای دریافت اسناد و اطلاعات خارج از محل اجرا خواهد کرد.

پس از حادثه سال 2011 در فوکوشیما، دولت ژاپن تصمیم گرفت تمام 54 نیروگاه هسته ای تجاری این کشور را برای تعمیر و نگهداری و بازنگری ساختاری آفلاین کند.

تا به امروز، تنها 10 واحد راه اندازی مجدد شده اند و انتظار می رود 18 واحد دیگر تا سال 2030 فعالیت خود را از سر بگیرند.

همچنین روز دوشنبه، سازمان تنظیم مقررات هسته‌ای ژاپن تصمیم خود را مبنی بر حفظ ممنوعیت مؤثر عملیات کاشیوازاکی-کاریوا اعلام کرد. این ناظر تاکید کرد که انتقال سوخت به تاسیسات تا زمانی که تپکو مطابقت کامل با لیست 27 حوزه ایمنی را نشان ندهد، ممنوع خواهد بود.

در حالی که وضعیت دو واحد از هفت واحد کاشیوازاکی-کاریوا رضایت بخش تلقی می شد، مقامات نسبت به مدیریت نیروگاه، به ویژه ترتیبات امنیتی آن ابراز نگرانی کردند.

به گزارش رسانه NHK ژاپن، تنظیم کننده مقررات سهل انگارانه برای اقدامات ضد تروریسم و ​​همچنین ورود غیرمجاز به مناطق ممنوعه را اعلام کرد. دیده بان همچنین به ناکافی بودن تجهیزات نظارتی امنیتی مورد نیاز در صورت شرایط نامساعد جوی اشاره کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: