ارسال F-16 به تایوان به تعویق افتاد – وزیر – اخبار RT World

این مقام ارشد دفاعی گفت که ورود اولین دسته از هواپیماهای جدید آمریکایی به سال 2024 به تعویق افتاده است

چیو کو چنگ، وزیر دفاع جزیره روز پنجشنبه گفت، تحویل 66 جت جنگنده F-16V از ایالات متحده به تایوان به دلیل مشکلات تولید و زنجیره تامین مربوط به بیماری همه گیر به تعویق افتاده است. اولین دسته از جت ها قرار بود در سه ماهه چهارم سال جاری تحویل شود، اما به سه ماهه سوم سال 2024 موکول شده است.

چیو گفت که مقامات از ایالات متحده خواسته اند “کمبود را جبران کنید” و با سفارت آمریکا در تایپه و با استفاده از کانال های دیپلماتیک دیگر کار می کردند. “ما در حال کاهش آسیب هستیم” وزیر گفت و افزود که انتظار می رود سفارش کامل قبل از سال 2026 تحویل داده شود.

پایگاه خبری فوکوس تایوان به نقل از چیو گفت که قرارداد 8 میلیارد دلاری امضا شده در سال 2019 شامل جریمه های مالی برای تاخیر در تحویل نمی شود و ایالات متحده قول داده است قطعات یدکی را زودتر از موعد مقرر تهیه کند. به گزارش رویترز، محموله های جدید ناوگان F-16 تایوان را به بیش از 200 فروند هواپیما می رساند و آن را به بزرگترین هواپیما در آسیا تبدیل می کند.

تایپه در حال تلاش برای ارتقای هواپیماهای خود در واکنش به افزایش تنش ها با سرزمین اصلی چین است و پکن و واشنگتن یکدیگر را به تشدید خطرناک تنش در تنگه تایوان و بزرگتر آسیا-اقیانوسیه متهم می کنند. وزارت دفاع تایوان روز پنجشنبه اعلام کرد که 16 جت ارتش آزادیبخش خلق و 9 کشتی جنگی در نزدیکی سواحل جزیره شناسایی شده اند.


جنگ در آسیا جهان را به طور اساسی تغییر خواهد داد - سنگاپور

پکن ماه گذشته پس از سفر تسای اینگ ون، رئیس جمهور این جزیره به ایالات متحده، رزمایش های نظامی گسترده ای را در اطراف تایوان برگزار کرد. پکن این جزیره را که از اواخر دهه 1940 توسط یک دولت جداگانه اداره می شود، قلمرو خود می داند و به شدت با تماس های خارجی با مقامات تایپه مخالف است.

ایالات متحده با خودداری از به رسمیت شناختن رسمی تایوان به عنوان یک کشور مستقل، به طور رسمی از سیاست چین واحد حمایت می کند، اما به جزیره سلاح فروخته و قول داده است که از آن در برابر حمله احتمالی از سرزمین اصلی دفاع کند.

سال گذشته، تایوان شکایت کرد که تحویل هویتزرهای خودکششی پالادین M109A6 به دلیل همه‌گیری به تعویق افتاده است. تایپه همچنین ابراز نگرانی کرد که محموله‌های سامانه‌های موشکی دفاع هوایی استینگر به دلیل درگیری روسیه و اوکراین متوقف شود.

در ماه آوریل، گروهی از قانونگذاران آمریکایی که از تایوان بازدید کردند، از کاخ سفید خواستند تا تحویل 21 میلیارد دلار فروش عقب مانده تسلیحاتی را که به تایپه وعده داده بود، سرعت بخشد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: