اردوغان افزایش حقوق زیادی را به کارمندان دولت پیشنهاد می‌کند – اخبار RT World

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، تنها چند روز پیش از انتخابات سراسری 14 ماه مه، که در آن به دنبال سومین دوره ریاست جمهوری است، افزایش 45 درصدی دستمزد کارکنان دولتی را اعلام کرد.

دولت مطمئن خواهد شد “هیچ کس خرد نشده است” اردوغان پس از دیدار با وزرای کار و تامین اجتماعی این کشور در روز سه شنبه در آنکارا گفت: تورم.

ما دستمزدها را 45 درصد با احتساب سهم رفاه افزایش می دهیم، بنابراین حداقل دستمزد کارگران دولتی را به 15000 لیره ترکیه (حدود 770 دلار) افزایش می دهیم. او اعلام کرد.

به گفته رئیس جمهور، این تصمیم بر پرداخت های دریافتی حدود 700000 نفر در سال جاری و در سال 2024 تأثیر خواهد گذاشت.

همانطور که ترکیه در حال توسعه و رشد است، ما ثروت حاصله را با همه اعضای کشورمان به اشتراک می گذاریم. او گفت، قول داد که به کار بیشتر برای افزایش حداقل دستمزد برای کارمندان دولت و افزایش حقوق بازنشستگی ادامه دهد.


رقیب اردوغان نسبت به خشونت های پس از انتخابات در ترکیه هشدار داد

اردوغان همچنین از امدادگران و دیگر کارمندان دولتی که در مقابله با عواقب زمین لرزه های ویرانگر که در اوایل فوریه بیش از 50000 نفر در ترکیه کشته شدند، تشکر کرد.

گمان می‌رود این زمین‌لرزه‌ها که کاستی‌های عمده‌ای را در صنعت ساخت‌وساز کشور و استانداردهای ساختمان‌سازی، همراه با تورم بالا نشان داد، یکی از دلایل اصلی عدم محبوبیت اردوغان در آستانه رای‌گیری روز یکشنبه باشد.

نظرسنجی انجام شده توسط موسسه آنکارا در ماه مارس نشان داد که کمتر از 40 درصد از افراد مورد بررسی از نحوه برخورد دولت با زلزله راضی بودند.

تورم در ترکیه طی شش ماه گذشته رو به کاهش بوده است اما همچنان بالاست. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه گذشته به 43.68 درصد رسید که نسبت به اوج 85.51 درصدی اکتبر گذشته تقریباً نصف شده است.

بر اساس نظرسنجی های مختلف انجام شده در چند هفته گذشته، اردوغان – که در دو دهه گذشته به نوعی در قدرت باقی مانده است – با چند امتیاز از رهبر مخالفان ترکیه، کمال قلیچداراوغلو عقب افتاده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: