ارتش پاکستان اعمال حکومت نظامی در کشور را پس از اعتراضات خشونت آمیز به دستگیری عمران خان رد کرد.

ارتش پاکستان اعمال حکومت نظامی در کشور را پس از اعتراضات خشونت آمیز به دستگیری عمران خان رد کرد.

تظاهرات خشونت آمیز در سراسر پاکستان پس از دستگیری عمران خان در 9 مه برگزار شد.

اسلام آباد:

به گزارش ژئو نیوز، در میان گزارش‌ها مبنی بر اختلاف میان صفوف ارتش پاکستان، سرلشکر احمد شریف چودری، مدیر کل روابط عمومی بین‌سرویس، روز جمعه اتهامات مربوط به اعمال حکومت نظامی در این کشور را رد کرد.

چودری گفت: “من می خواهم خیلی واضح بگویم که ژنرال عاصم منیر و رهبری ارتش با تمام وجود از دموکراسی حمایت می کنند و به این کار ادامه خواهند داد. وضع حکومت نظامی قابل بحث نیست.”

به گزارش جیو نیوز، این پس از آن رخ داد که یک ناآرامی سیاسی تقریباً چهار روزه به دلیل دستگیری عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) آغاز شد که در آن تأسیسات ارتش نیز هدف قرار گرفتند.

سخنگوی ارشد ارتش گفت: “رئیس ارتش و رهبری ارشد ارتش کاملاً به دموکراسی اعتقاد دارند.”

گزارش هایی از پاکستان می رسد مبنی بر اینکه چندین سرتیپ، سرهنگ و افسر ارشد ارتش پاکستان به دلیل امتناع از شلیک به معترضان تحریک انصاف و حامیان عمران خان برکنار شده اند.

در همین حال، عمران در ویدئویی به طور مستقیم به ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان حمله کرد و او را مسئول ایجاد هرج و مرج در کشور دانست.

عمران گفت: “من مخالف این نهاد نیستم، اما امروز ارتش پاکستان به خاطر یک نفر – فرمانده ارتش پاکستان” مورد توهین قرار می گیرد.

به گزارش جیو نیوز، او از ارتش انتقاد کرد در حالی که حامیانش با حمله به اهداف نظامی – آتش زدن محل اقامت فرمانده سپاه در لاهور و حمله به ورودی مقر ارتش در راولپندی، خطرات را افزایش دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش هایی مبنی بر استعفای افسران ارتش به دلیل هرج و مرج ادامه داد، این گمانه زنی ها را نیز رد کرد.

سرلشکر چودری گفت: «علیرغم تلاش های همه جانبه اشرار داخلی و دشمنان خارجی، ارتش تحت فرماندهی ژنرال عاصم منیر رئیس ستاد ارتش متحد می ماند.

سخنگوی ارتش افزود: “رویای ایجاد تفرقه در ارتش رویا باقی خواهد ماند. نه کسی استعفا داده و نه از هیچ دستوری سرپیچی کرده است.”

پس از دستگیری خان تظاهرات خشونت آمیزی روی داد که در آن نزدیک به ده نفر کشته و تعدادی زخمی شدند. سپس سازمان‌های مجری قانون سرکوب PTI را آغاز کردند و تعداد زیادی از کارگران و رهبران ارشد را دستگیر کردند.

به گزارش ژئو نیوز، پس از حمله هواداران به تأسیسات ارتش، ISPR گفت که 9 می 2023 – روزی که هرج و مرج ملت را پس از دستگیری خان فرا گرفت – به عنوان یک “فصل تاریک” در تاریخ ثبت خواهد شد.

ISPR رهبران حزب تحریک انصاف را به دلیل تحریک کارگران خود علیه نیروهای مسلح از یک سو و تمجید از ارتش — به منظور تحت الشعاع قرار دادن انتقاد آنها — از سوی دیگر “منافق” خواند.

ناآرامی ها در کشور در حال حاضر متوقف شده است زیرا دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) به خان کمک کامل کرده و مقامات را از دستگیری رئیس تحریک انصاف تا صبح روز دوشنبه (15 مه) منع کرده است، پس از آن، دولت گفت که می تواند. “در صورت لزوم” او را دستگیر کنید.

به گزارش ژئو نیوز، شهباز شریف، نخست وزیر، در واکنش به حمله جدید خان علیه فرمانده ارتش، گفت که آخرین اظهارات رئیس تحریک انصاف علیه ژنرال منیر نشان دهنده “ذهنیت ارزان” وی نسبت به نیروهای مسلح است.

نخست‌وزیر در بیانیه‌ای با انتقاد از اتهامات «بی‌اساس» خان علیه یکی از مقامات ارشد ارتش به دلیل برنامه‌ریزی برای ترور وی گفت: «اظهارات او ثابت می‌کند که او مغز متفکر رویدادهای 9 مه است».

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)