آنچه سرخپوستان بریتانیا در مورد بیعت با پادشاه چارلز فکر می کنند

آنچه سرخپوستان بریتانیا در مورد بیعت با پادشاه چارلز فکر می کنند

انتظار می رود میلیون ها نفر مراسم تاج گذاری پادشاه چارلز را در این شنبه تماشا کنند (پرونده)

لندن:

عهد عمومی وفاداری به پادشاه چارلز سوم در مراسم تاجگذاری آتی او، جنجال بسیاری را در میان بسیاری از بریتانیایی ها برانگیخته است. سرخپوستان بریتانیا نظرات متفاوتی در مورد اولین اقدام در نوع خود توسط خانواده سلطنتی بریتانیا ابراز کرده اند.

انتظار می رود میلیون ها نفر این شنبه مراسم تاج گذاری پادشاه چارلز سوم و همسر ملکه را در کلیسای وست مینستر لندن تماشا کنند.

در این مراسم، اسقف اعظم کانتربری از همه بریتانیایی ها خواهد خواست تا با پادشاه و جانشینان او بیعت کنند.

دستور خدمت چنین خواهد بود: “هر کس که مایل است، در ابی و جاهای دیگر با هم بگوید: سوگند یاد می کنم که با اعلیحضرت و وارثان و جانشینان شما طبق قانون بیعت خواهم کرد. پس خدایا مرا یاری کن.”

چندین هندی بریتانیایی، به ویژه متخصصان جوان، نظرات خود را در صورتی که با پادشاه چارلز بیعت کنند، با NDTV در میان گذاشتند.

میا شارما، یک زن حرفه ای و تاجر 23 ساله ساکن لندن، گفت که از انجام این تعهد صرف نظر می کند.

او گفت: “فکر نمی‌کنم تعهد بدهم، دلیل من این است که تعهد شامل خط جانشینی می‌شود. در حالی که امروز از سلطنت حمایت می‌کنم، ممکن است در آینده هم نباشم.”

دکتر پریا ویرمانی، نویسنده، گفت که این حرکت فراگیر و اختیاری است، نه یک دستور.

“این اختیاری است و یک فرمان نیست. در یک سبک واقعی دموکراتیک، به این معنی است که ما یک انتخاب داریم. در زمینه تاریخی، این از یک ذهنیت فئودالی ناشی می شود که در آن فقط همتایان این تعهد را در زمان تاج گذاری می دهند. اما اکنون این تعهد توسط مردم است. این ملت، بنابراین من فکر می‌کنم که گرد هم آمدن همه در یک پلتفرم واحد است. می‌توان آن را فراگیر دانست.»

برنامه‌های سلطنتی اغلب رویدادهای ملی در بریتانیا هستند، مانند جشن جشن و عروسی سلطنتی، تاج‌گذاری و تشییع جنازه دولتی. انتظار می‌رود که 100 میلیون پوند برای مراسم تاجگذاری با فعالیت‌هایی که در طول سه روز انجام می‌شود، هزینه شود.

پرانو بهانوت، وکیل و حامی سلطنت، گفت که این تعهد را خواهد پذیرفت زیرا این رویداد سلطنتی نشان دهنده احساس اتحاد در بین بریتانیایی ها است.

“احساس می‌کنم که با خانواده سلطنتی رابطه نزدیکی دارم، زیرا اخیراً افتخار ملاقات با ملکه، دوک ادینبورگ و پادشاه را داشتم. در لندن، این آخر هفته به دلیل خانواده سلطنتی تا حدودی با هم جمع می‌شویم. هر چند که کشور از نظر سیاسی تقسیم شده است و در زمان تاجگذاری شاهد یکپارچگی خواهد بود.”

او گفت که خانواده سلطنتی باید با نسل جوان ارتباط برقرار کند تا مرتبط بماند.

“احتمالاً این تعهد را می پذیرم. اما آنها می توانند کارهای بیشتری انجام دهند، مانند جذابیت برای جوانان. جذابیت برای جوانان 18 تا 25 ساله در حال حاضر به پایین ترین حد خود رسیده است و این می تواند تغییر کند. اگر آن‌ها می‌خواهند در سال‌های آینده مرتبط و جذاب بمانند، باید با جوانان و نسل‌های جدید ارتباط برقرار کنند.»

قبل از تاجگذاری او، پادشاه و همسر ملکه بخشی از یک راهپیمایی به سمت کلیسای وست مینستر از کاخ باکینگهام خواهند بود و همچنین در بالکن کاخ در مراسمی تشریفاتی شرکت خواهند کرد.

ریشی سوناک، اولین نخست‌وزیر هندی الاصل بریتانیا، در مراسم تاج‌گذاری از روی کتابی از کتاب مقدس خواهد خواند. او و همسرش آکشاتا مورتی نیز یک دسته از حاملان پرچم را رهبری خواهند کرد.

ناهار بزرگ تاج گذاری، که در آن مردم برای مهمانی و صرف غذا در خیابان ها بیرون می آیند، روز یکشنبه برگزار می شود در حالی که دوشنبه در بریتانیا تعطیلات بانکی اعلام شده است. طرح “کمک بزرگ” هزاران نفر را در محله خود برای کمک به جامعه داوطلب خواهد کرد.

مادر چارلز، ملکه الیزابت دوم، آخرین پادشاهی بود که 70 سال پیش شاهد مراسم بزرگ تاجگذاری بود. او سال گذشته در 96 سالگی درگذشت.